ALL – Accor Live Limitless presenteert nieuwe digitale mobiliteitsdienst met Karhoo

Dankzij de nieuwe mobiliteitsdienst kunnen leden van het loyaliteitsprogramma voortaan hun taxi of privéhuurauto reserveren in de Accor Live Limitless-app of de website All.com1. Leden verdienen automatisch punten door gebruik te maken van de service en ontvangen extra punten wanneer zij betalen met een creditcard. Tevens kunnen leden ervoor kiezen om hun ritprijs te betalen met hun punten.

De mobiliteitsdienst is nu actief in 490 Europese steden, Dubai en New York, en voorziet in twee belangrijke behoeften:

Op basis van tarief, wachttijd, voertuigcategorie (elektrisch, verbrandingsmotor, enzovoort), beschikbare extra’s (bijvoorbeeld kinderzitje) en real time-aanbiedingen kunnen gebruikers verschillende taxi’s en huurauto’s vergelijken en daarop hun keuze maken.

De mobiliteitsdienst is het resultaat van een strategisch en technologisch partnerschap tussen ALL en Mobilize, het merk van de Renault Group dat zich toespitst op nieuwe vormen van mobiliteit, middels zijn startup Karhoo. Met het platform van Karhoo, dat verschillende vormen van mobiliteit samenvoegt, kunnen professionals in onder meer de horeca en reisbranche via hun online en mobiele apps en onder hun eigen merknaam taxi’s en huurauto’s aanbieden aan potentiele klanten.

“Het overal kunnen faciliteren van mobiliteit voor iedereen is de essentie van Mobilize en we zijn trots op de samenwerking met Accor als onderdeel van het ALL-loyaliteitsprogramma. Ons platform maakt reizen in stedelijke omgevingen mogelijk door krachtige technologie waarmee gebruikers verbonden zijn met 1,8 miljoen voertuigen van 2.500 taxi- en huurvloten over de hele wereld. Door mobiliteit toe te voegen aan de diensten die onze zakenpartners zoals Accor al aanbieden, kunnen zij de ervaringen en tevredenheid van hun klanten verbeteren”, zegt Fedra Ribeiro, CEO of Karhoo.

“Nu het aantal wereldwijde reisbewegingen weer toeneemt wilden we een tastbare service voor thuis of onderweg bieden aan onze ALL App-gebruikers. Deze one-stop-shop mobiliteitsoplossing is naadloos geïntegreerd na uw hotelreservering. Het stelt onze ALL-leden in staat om hun transfer van de luchthaven naar het hotel of een rit in de stad te boeken met hun ALL‑punten. Zowel gebruiksvriendelijk als consistent, waar je ook bent.”, zegt Mehdi Hemici, Chief Loyalty & Partnerships Officer Accor.

Tegen 2050 zal zeven op de tien mensen (68%) in een stedelijke omgeving woonachtig zijn, terwijl dat aantal momenteel op net iets meer ligt dan één op de twee mensen (55%)2. Het gedrag, de behoeften en de verwachtingen van stedelingen zullen drastisch veranderen op het gebied van reisbewegingen in de stad. Deze toenemende vraag gaat grote maatschappelijke uitdagingen met zich meebrengen: het bezit van een eigen vervoersmiddel onder stedelingen zal afnemen en er zal al meer nadrukkelijk gekozen worden voor mobiliteitsopties die het beste aansluiten op de persoonlijke behoeften.

Accor, een wereldleider op het gebied van gastvrijheid, wil de eerste hotelexploitant worden die zijn leden meerdere vormen van vervoersdiensten aanbiedt (met uiteindelijk ook opties voor micromobiliteit en deelauto’s) door een geleidelijke uitbreiding van zijn wereldwijde dekking.

1 App Store of Google Play
2 Bron: Department of Economic and Social Affairs of the United Nation

 

Over Mobilize

Mobilize maakt deel uit van de Renault Groep en beheert mobiliteits-, energie- en datadiensten. Mobilize is opgebouwd rond open ecosystemen, biedt flexibele mobiliteitsoplossingen en bevordert de overstap naar duurzame energieoplossingen, zoals uiteengezet in de doelstelling van de Renault Groep om CO2-neutraliteit te bereiken en de groei binnen de circulaire economie te bevorderen.

Over Karhoo

Karhoo verbindt wagenparken van over de hele wereld met exploitanten uit de reis- en hotelsector om mobiliteitsoplossingen voor reizigers te creëren. Het platform biedt naadloze integratiemogelijkheden (API/SDK/microsite) waarmee partners elektronische tolheffing en reserveringsdiensten kunnen aanbieden via hun website en applicaties. Karhoo wordt ondersteund door Mobilize, een merk van de Renault Groep, en heeft 150 mensen in dienst in 7 landen, waarvan 50% in Products en Engineering. Voor meer informatie, bezoek karhoo.com

Over Accor

Accor is een wereldwijd toonaangevende hotelgroep met 5.300 hotels en 10.000 horecagelegenheden in 110 landen. De groep heeft een van de meest diverse en volledig geïntegreerde gastvrijheidsecosystemen in de sector, met meer dan 40 luxe, premium, middenklasse en economy hotelmerken, entertainment- en uitgaansgelegenheden, restaurants en bars, privéwoningen, gedeelde accommodaties, conciërgediensten, co-workingruimten en nog veel meer. Accor’s ongeëvenaarde positie in lifestyle hospitality – een van de snelst groeiende categorieën in de sector – wordt geleid door Ennismore, een joint venture waarin Accor een meerderheidsaandeel heeft. Ennismore is een creatief horecabedrijf met een wereldwijd collectief van ondernemende en door gepassioneerde oprichters gebouwde merken met een doel voor ogen. Accor beschikt over een ongeëvenaard portfolio van onderscheidende merken en ongeveer 230.000 teamleden wereldwijd. Leden profiteren van het uitgebreide loyaliteitsprogramma van het bedrijf – ALL – Accor Live Limitless – een dagelijkse levensstijl metgezel die toegang biedt tot een breed scala aan beloningen, diensten en ervaringen. Via de initiatieven Planet 21 – Acting Here, Accor Solidarity, RiiSE en ALL Heartist Fund zet de groep zich in voor positieve actie via bedrijfsethiek, verantwoord toerisme, milieuduurzaamheid, maatschappelijke betrokkenheid, diversiteit en inclusiviteit. Accor SA, opgericht in 1967, heeft haar hoofdkantoor in Frankrijk en is beursgenoteerd op Euronext Parijs (ISIN-code: FR0000120404) en op de OTC-markt (Ticker: ACCYY) in de Verenigde Staten. Ga voor meer informatie naar group.accor.com of volg ons op Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram.

Over ALL – Accor Live Limitless

ALL – Accor Live Limitless is een metgezel voor de dagelijkse levensstijl. ALL maakt gebruik van de merken, diensten en partnerschappen die worden aangeboden door het ecosysteem van Accor. ALL levert zinvolle ervaringen en beloningen aan haar meest betrokken klanten en stelt hen in staat om te werken, te leven en te recreëren, ver voorbij hun verblijf, thuis en over de hele wereld. Dankzij deze rijke waardepropositie brengt Accor haar Augmented Hospitality-strategie tot leven met nieuwe digitale platforms, iconische partnerschappen (Credit Cards, Mobiliteit, Luchtvaartmaatschappijen, Entertainment met AEG, IMG, Paris Saint- Germain) en een wereldwijd uitrolplan voor al haar gasten en loyalty-leden.