Clio Cup Benelux gaat verder in 2015!
Het seizoen 2014 zit er amper op en daar is alweer de kalender voor 2015. Ook de Clio Cup Benelux tekent volgend seizoen present en dat opnieuw op 5 verschillende circuits, in drie landen. De mooiste merkencompetitie van de Benelux oogt alweer veelbelovend. Opvallend, er is meer en meer interesse uit België en ook de aanvragen van buiten de Benelux komen binnen.
Het eerste seizoen is een hele uitdaging, maar bevestigen is evenzeer een stevige opdracht. Dat weet ook de promotor van de Clio Cup Benelux, MDH Communications.
Joost Custers (Series Manager):
Kijk, wat goed is, moet je niet noodzakelijk veranderen. Wij zullen hier en daar bijsturen, want na het seizoen 2014 hebben we een grondige analyse gemaakt en altijd kan alles beter. De voornaamste veranderingen zullen zitten in het bandenreglement, strengere controles op en naast het circuit en nog enkele komma’s en punten. Echter in grote lijnen blijft ons kampioenschap stabiel, iets wat in de autosport anno 2014 en 2015 niet voor de hand liggend is. Ons opstartjaar was met gemiddeld 23 wagens zeker goed, maar wij rusten niet op onze lauweren en werken hard aan 2015. We merken dat er een groeiende interesse is vanuit België, waar ondertussen 4 à 5 teams die een mooi dossier hebben samengesteld om volgend seizoen te gaan racen. Zij kunnen in de voetsporen van DVB RACING treden dat in Zandvoort tijdens de finale al aanwezig was. Uiteraard rekenen we ook weer op de Nederlandse topformaties die in 2014 al aanwezig waren. Nu rekenen we ook hard op de Belgische jonge talenten om ons te vervoegen
Concreet telt de Clio Cup Benelux opnieuw 7 meetings, 3 in Nederland (Assen – Zandvoort), 3 in België (Spa – Zolder) en één in Engeland, op de schitterende F1-omloop van Brands-Hatch, een legendarische naam in de autosport. Per meeting staan er weer 2 vrije trainingen van 30 minuten op het programma, 1 kwalificatie van 20 minuten en 2 races van 30 minuten. Samen is dat bijna 2,5 uur rijtijd per weekend, iets waar zelfs veel uithoudingsseries amper aan komen. Ook de Clio Challenge, waar de Clio 3 in uitkomt, maakt weer integraal deel van het kampioenschap uit.
Ook aan de promotie van het kampioenschap wordt hard gewerkt. De Tv was in 2014 al een trouwe gast, met Sport 10 in België en MotorsTV, de bekende internationale autosportzender.
Vandaag wordt de laatste hand aan een Tv-plan voor Nederland gelegd. Vergeet echter ook niet dat wij een eigen youtube-kanaal hebben, dat we via de pers stevig communiceren en dat ook onze Facebook-pagina bijzonder populair is. Tel daar bij dat de meetings waarin we rijden, vaak veel publiek aantrekken en dat alles maakt dat onze Clio Cup Benelux een prima platform voor sportmarketing is.