Dacia op Autosalon Parijs: introductie nieuwe merkidentiteit aan klanten

Dacia pakt groots uit op de Autosalon van Parijs (17 - 23 oktober 2022). Tijdens de autoshow in het Paris Porte de Versailles Exhibition Centre presenteert Dacia in Hal 6 zijn complete modellengamma met de geheel nieuwe merkidentiteit. Ook het recent onthulde MANIFESTO conceptmodel geeft acte de préséance. Dacia zet daarnaast een Duster ‘Mat Edition’ in de spotlights als waar collectors item. De presentatie van de eerste HYBRID 140 aandrijflijn van Dacia, evenals een range van eco-vriendelijke merchandising, maakt het offensief van Dacia in Parijs compleet.

NIEUWE MERKINDENTEIT

Dacia begon onlangs aan een nieuw hoofdstuk met de introductie van een compleet nieuwe merkidentiteit. Tot op heden omvatte dit een nieuw logo – gelijktijdig geïntroduceerd op alle modellen (Spring, Sandero, Logan, Duster en Jogger) – maar ook een nieuwe corporate identity, nieuw design en nieuwe kleuren. De Autosalon van Parijs vormt het podium om de nieuwe merkidentiteit van Dacia voor het eerst aan het grote publiek voor te stellen. Dacia presenteert zijn complete line-up waarbij elke auto voorzien is van het nieuwe Dacia logo (Dacia Link) waarin de gestroomlijnde lijnen van een ‘D’ en ‘C’ samenkomen als de schakels van een ketting: een symbool voor robuustheid en eenvoud. Met het nieuwe logo onderstreept Dacia zijn merkwaarden: een essentieel merk dat cool, robuust, outdoor en eco-smart (economisch en ecologisch) is.

DACIA MANIFESTO CONCEPT: BLAUWDRUK VAN MERKWAARDEN

De Dacia MANIFESTO concept beleeft zijn wereldpremière op de Dacia stand in Hal 6. Hoewel de MANIFESTO geen voorbode is van een toekomstig productiemodel, is het wel een blauwdruk van de visie van Dacia op essentiële, coole, robuuste, betaalbare en milieuvriendelijke voertuigen. Het studiemodel is een proeftuin voor de nieuwste innovatieve functies, waarvan sommige hun weg vinden naar productiemodellen. De Dacia MANIFESTO is een zeer compacte, lichtgewicht auto die is ontworpen voor de wildernis en het buitenleven. De nadruk ligt op wendbaarheid, niet op snelheid. Het studiemodel is een tastbare weergave van de merkwaarden van Dacia.

De MANIFESTO is ESSENTIEEL en COOLER dan ooit met zijn uitneembare, enkele koplamp, Media Control-systeem en You Clip-interface die debuteert op de komende generatie Duster. De auto is ook ROBUUST en kan elk terrein aan met zijn luchtloze banden. De auto is waterdicht en kan zowel vanbinnen als vanbuiten gemakkelijk worden afgespoten. De MANIFESTO is verder ECO-SMART en maakt gebruik van Starkle®, een uniek materiaal dat gemaakt is van 20% gerecycled plastic met een gespikkeld uiterlijk. Ook dit materiaal vindt zijn weg naar volgende generatie Duster.

EERSTE HYBRIDE AANDRIJFLIJN: HYBRID 140 BINNENKORT IN JOGGER

Tijdens de Autosalon van Parijs presenteert Dacia ook zijn eerste hybride aandrijflijn: de HYBRID 140. De aandrijflijn debuteert in 2023 in de Jogger. Hiermee breidt Dacia zijn line-up van ECO-SMART-oplossingen verder uit. De technologie heeft zich al bewezen binnen Renault Group en is voor Dacia een nieuwe kans om beproefde componenten en bewezen technologie te benutten. De orderboeken van de Dacia Jogger HYBRID 140 openen begin 2023, waarna de levering start in de lente van 2023.

ECO-VRIENDELIJKE RANGE MERCHANDISING

Het aanbod merchandising van Dacia omvat onder meer rugzakken, bidons, petten en regenjassen. Alle items in de collectie staan in verbinding met de natuur en benadrukken de waarden van het merk: eenvoud, robuustheid en authenticiteit. De nieuwe merchandisecollectie sluit volledig aan op de nieuwe merkidentiteit en maakt gebruik van gerecyclede materialen (regenjassen en rugzakken van gerecycled polyester, petten van gerecycled polykatoen) en duurzame materialen (aluminium waterflessen). Daarnaast is elk item in de collectie milieuvriendelijk ontwikkeld, van ontwerpfase tot levering.

Klanten kunnen de items via een speciale webshop vanaf de opening van de Autosalon van Parijs op 17 oktober bestellen. Zelfs met deze website demonstreert Dacia opnieuw zijn eco-verantwoordelijke aanpak: het online platform wordt gehost door Infomaniak, een dienstverlener met een 360°-benadering om koolstofneutraliteit te bereiken gedurende de gehele levenscyclus van de aangeboden artikelen.

De collectie is ook verkrijgbaar bij dealers, in een gerecycled en recyclebaar kartonnen display waarin alle merchandising is uitgesteld. Dacia onderstreept hiermee nogmaals dat het duurzaamheid in de complete waardeketen hoog in het vaandel heeft staan.

Toegang tot het Dacia evenementenplatform tijdens de Autosalon van Parijs: https://events.dacia.com/en/