Fabrice Cambolive benoemd tot CEO van het merk Renault

Met ingang van 1 februari 2023 wordt Fabrice Cambolive benoemd tot Chief Executive Officer (CEO) van het merk Renault. Hij zal rapporteren aan Luca de Meo, CEO van Renault Group.

In zijn nieuwe functie zal Fabrice Cambolive samenwerken met het Management Committee van het merk Renault om de duurzame en rendabele ontwikkeling te consolideren. Tot zijn belangrijkste taken behoren het in goede banen leiden van de transformatie van het merk met de lancering van 14 nieuwe modellen tegen 2025 en de uitbreiding van het merk in Europa en internationaal.

Luca de Meo, CEO van de Renault Group: “Ik ben er trots op dat Fabrice Cambolive, met zijn 30 jaar ervaring binnen de groep, de leiding van het merk Renault op zich neemt. Dankzij zijn inzet, internationale ervaring en uitgebreide kennis van de groep zal de vooruitgang van het merk verzekerd zijn. Ik heb het volste vertrouwen dat hij de transformatie die Renault de komende jaren ondergaat, in goede banen zal leiden.”

Fabrice Cambolive, 54 jaar, studeerde af aan TBS Education in Toulouse. Hij trad in 1992 in dienst bij Renault Group en bekleedde gedurende twintig jaar diverse internationale functies in sales en marketing in Spanje, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en Roemenië.

Hij zette zijn internationale carrière voort in 2011 met zijn benoeming tot directeur sales en marketing van de regio Eurazië en Renault Rusland, waarna hij in 2015 werd benoemd tot algemeen directeur van Renault do Brasil. In 2017 werd hij gepromoveerd tot Director of operations voor de regio Afrika, Midden-Oosten, Azië en de Pacific. In 2021 werd Fabrice Cambolive benoemd tot Directeur sales en operations voor het merk Renault, belast met de implementatie van de Renaulution plan op alle markten en de transformatie van het nieuwe businessmodel van het merk. In mei 2022 werd Fabrice Cambolive aangesteld als COO van het merk Renault.