Frank Marotte aangesteld als VP Dacia voor marketing, sales & operations

Met ingang van 1 februari 2025 wordt Frank Marotte benoemd tot VP Dacia Brand, Marketing, Sales en Operations. Hij treedt toe tot het Dacia Management Committee en rapporteert aan Denis Le Vot, CEO van Dacia.

RIJKE ERVARING

Frank Marotte is afgestudeerd aan de Ecole Centrale Paris en heeft meer dan 30 jaar ervaring in de auto-industrie. Hij begon zijn carrière bij Peugeot in 1993 en bekleedde een aantal managementfuncties in Frankrijk en in het buitenland. In 2008 werd hij benoemd tot hoofd Productplanning bij PSA Peugeot Citroën, waar hij toezicht hield op de ontwikkelingen in verschillende segmenten.

In 2013 trad Frank Marotte in dienst bij Toyota Motor als directeur productplanning voor Europa, Rusland en het Midden-Oosten. Binnen het bedrijf hield hij toezicht op Toyota’s productportfolio in Europa en was hij lid van het Executive Committee van Toyota Motor Europe. In juli 2019 werd Frank Marotte benoemd tot President en Managing Director van Toyota Frankrijk, waar hij verantwoordelijk is voor de strategie en ontwikkeling van de Toyota- en Lexus-activiteiten in Frankrijk.

Op 1 februari 2025 wordt hij benoemd tot directeur Marketing, Sales en Operations voor het merk Dacia.

“Met veel plezier en vertrouwen verwelkom ik Frank Marotte in de functie van Marketing, Sales en Operations Director bij Dacia. Zijn rijke ervaring in de auto-industrie en zijn bewezen leiderschap maken hem een ​​waardevolle aanwinst voor het merk. Samen met het hele Dacia-team zetten we onze missie voort om leider te zijn op het gebied van betaalbare mobiliteit.”

– Denis Le Vot, CEO Dacia