Meer dan duizend Dacia dealers voorzien van nieuwe merkidentiteit

De visuele transformatie van Dacia is in volle gang. In het voorjaar van 2022 begon het merk met het uitrollen van de nieuwe merkidentiteit over het gehele dealernetwerk. Deze meer eigentijdse aanpak bestaat uit gerestylede showrooms met opvallende signalisatie aan de buitenkant. Door deze nieuwe merkidentiteit krijgen de dealers een aantrekkelijker uiterlijk en worden ze beter zichtbaar, terwijl Dacia onveranderd de beste prijs-kwaliteitverhouding op de markt biedt.

EEN NIEUWE STIJL VOOR DACIA DEALERS

Van buitenaf gezien valt de nieuwe stijl van de Dacia dealers op door de eenvoudige, opvallende graphics. Deze zijn ontworpen voor een soepele, intuïtieve klantervaring. Alle onderdelen van de bewegwijzering (vlaggen, totems, panelen, parkeerplaatsen, enz.) zijn gemakkelijk te herkennen. Dit geeft de Dacia dealers een aantrekkelijkere uitstraling, wat bezoekers aanmoedigt om de showroom binnen te stappen. Daarnaast speelt de kleur kaki een prominente rol in de nieuwe merkidentiteit van Dacia, waardoor klanten de aanwezigheid van het merk overal gemakkelijk kunnen herkennen. 

Als de Dacia showroom deel uitmaakt van een dealer die meer merken van Renault Group vertegenwoordigt, geeft de nieuwe signalisatie duidelijk de aanwezigheid van het merk Dacia aan. Daarmee leidt het de klanten naar de service die ze zoeken.

Binnenin de showrooms zijn de nieuwe merkidentiteit en graphics net zo opvallend. Op dezelfde manier als de bewegwijzering aan de buitenkant toont het interieurontwerp de nieuwe visuele identiteit. De D en C van Dacia worden gecombineerd in een kettinglogo dat een robuuste schakel symboliseert, terwijl ook een nieuw kleurenpalet het outdoor-karakter van het merk weerspiegelt. Het nieuwe flexibele, ecologisch verantwoorde interieur creëert een aantrekkelijkere klantreis en onderstreept tegelijkertijd de merkwaarden van Dacia: Eco-Smart, Robust & Outdoor en Essential & Cool.

MEER DAN DUIZEND DEALERS MET NIEUWE MERKIDENTITEIT

In november 2023 hadden al meer dan duizend Dacia dealers in meer dan dertig landen de nieuwe merkidentiteit geïmplementeerd. De uitrol begon aan de buitenkant in april 2022 en werd voortgezet aan de binnenkant vanaf april 2023. Voor de Nederlandse Dacia dealers verloopt de lokale uitrol van de nieuwe merkidentiteit volgens een vergelijkbaar patroon. Het is de bedoeling dat de nieuwe signalisatie voor juni 2024 te zien is bij alle Dacia vestigingen in alle landen waar het merk aanwezig is. Op die manier zijn ze klaar voor de lancering van de nieuwe Dacia Duster in diezelfde maand. Dit komt neer op een totaal van bijna 2.000 dealers.

De voortdurende uitrol van de nieuwe merkidentiteit weerspiegelt de waarden van het merk: eenvoud, kracht en authenticiteit. De nieuwe merkidentiteit zal de ambities van Dacia een nieuwe impuls geven.