Nederlander Van der Sande benoemd tot Senior Vice-President Marketing Renault Groep
Nederlander Michael van der Sande is benoemd tot Senior Vice-President Marketing bij de Renault Groep. Per 1 oktober begint hij in zijn nieuwe functie op het hoofdkantoor van de Renault Groep. Van der Sande treedt ook toe tot het Management Committee.
De in 1965 geboren Van der Sande heeft een lange staat van dienst in het internationale veld van sales en marketing. Na zijn MBA te hebben gehaald aan de Universiteit van Nyenrode werkte hij enkele jaren bij Nissan Europe. Later werkte hij onder meer bij Rolls-Royce en Bentley, Harley-Davidson, Tesla Motors en Aston Martin. Bij Aston Martin was hij als Chief Commercial Officer verantwoordelijk voor de wereldwijde sales, marketing, service, parts, retail en merchandising.
Organisatiestructuur
Van der Sande volgt Stephen Norman op en rapporteert rechtsreeks aan Jérôme Stoll, die benoemd is tot Chief Performance Officer. De aanstelling van Stoll is onderdeel van een serie wijzigingen in de organisatiestructuur van de Renault Groep. Stoll is verantwoordelijk voor sales & marketing wereldwijd.
Daarnaast is Thierry Bolloré aangesteld in de nieuwe functie van Chief Competitive Officer en is verantwoordelijk voor design, productontwikkeling, kwaliteit, inkoop, IT, fabricage en distributie. Bolloré en Stoll rapporteren direct aan Carlos Ghosn, CEO van Renault. Jose Vicente de los Mozos is benoemd tot Executive Vice President, Fabricage en distributie en vervangt hiermee Thierry Bolloré.