Nieuwe directieleden Renault Nederland benoemd
SCHIPHOL-RIJK – In het kader van een structuurwijziging van de organisatie van Renault Nederland zijn per 1 april 2021 drie nieuwe directieleden benoemd. In deze functies rapporteren zij rechtstreeks aan Anouk Poelmann, Algemeen Directeur Renault Nederland.
Ted Boers (44) is aangesteld als Sales Directeur Renault Nederland. Boers begon zijn carrière bij Renault in 2004, waar hij startte als Sales Manager Parts en Accessories. Vervolgens vervulde hij de functie van Area Sales Manager binnen de Directie Verkoop. Sinds 2015 was Boers werkzaam als Sales Manager bij Renault Nederland. Voordat hij bij Renault in dienst trad, deed hij ruime automotive ervaring op als Account Manager Automotive bij Solera Nederland. Boers studeerde aan de Hogeschool Utrecht, waar hij de HBO-bacheloropleiding Commerciële Economie voltooide. Boers vervult de functie van Sales Directeur Renault Nederland sinds 1 februari jl.
In het kader van de ontwikkeling van Dacia en Mobilize in Nederland is Albert Trapman (54) aangesteld als Directeur Dacia Nederland en Mobilize. Mobilize brengt de activiteiten samen van Groupe Renault op het gebied van innovatieve diensten voor mobiliteit, energie en data. Trapman trad in 2005 in dienst bij Renault Nederland als Area Manager en vervolgens als Area Manager Business Sales. De afgelopen acht jaar was hij Sales Operations Manager. Hij begon in 1991 zijn carrière in de automotive sector in diverse salesfuncties bij dealerbedrijven en werkte vervolgens onder meer in de buitendienst en als After Sales Manager bij Mitsubishi Motors. Albert Trapman studeerde aan het IVA in Driebergen en voltooide opleidingen bij het NIMA.
Stephan Griffioen (34) is benoemd tot Directeur After Sales & Quality. Hij begon zijn carrière in de automotive sector bij het autobedrijf van zijn familie en deed onder meer ervaring op bij een Mercedes-Benz-dealer. In 2013 trad hij in dienst bij Renault Nederland als productmanager Parts en Services, waarna hij diverse andere aftersales functies bekleedde. Recentelijk was hij als Marketing Manager After Sales verantwoordelijk voor de gehele marketingstrategie van alle aftersales activiteiten. Stephan Griffioen studeerde aan het IVA in Driebergen en voltooide een Master in Business Studies aan de Universiteit van Amsterdam.
Tezamen met de bestaande directie bestaande uit Anouk Poelmann (Algemeen Directeur), Marco Knoot (Directeur Marketing), Chris Jansen (Directeur IT), Pierre Léautier (Directeur Netwerkstrategie), Christian Bourgeois (Financieel Directeur), Nicolien van Duinen (Directeur HR) en Janet Richter (Directeur PR) vormen bovengenoemden het nieuwe Directiecomité van Renault Nederland.