Minder verbruik, minder bijtelling, meer rijplezier
Nieuwe ENERGY TCe 130-motor voor Renault Mégane
De Renault Mégane Hatchback, Estate en Coupé zijn per direct leverbaar met een nieuwe ENERGY TCe 130-motor met Stop & Start-systeem. Deze 1,2-liter turbobenzinemotor bewijst dat een gunstig verbruik en een lage CO2-uitstoot zeker niet ten koste gaan van prestaties en rijplezier. Net zo leuk: de Mégane met nieuwe ENERGY TCe 130-motor is in prijs verlaagd. Verder levert Renault het innovatieve multimedia-/navigatiesysteem R-LINK nu ook op de Mégane.
De nieuwe ENERGY TCe 130-motor levert topprestaties dankzij diverse innovaties uit de autosport, het standaard gemonteerde Stop & Start-systeem en het nieuwe regeneratieve remsysteem dat energie terugwint tijdens remmen en vertragen.
20 procent bijtelling
De nieuwste ENERGY-motor is een in eigen huis ontwikkelde 1,2-liter direct ingespoten turbobenzinemotor. Ondanks de kleinere cilinderinhoud is het vermogen van 130 pk (96 kW) gelijk gebleven en het koppel zelfs toegenomen tot 205 Nm (+15 Nm) in vergelijking met de 1,4-liter TCe 130-motor die hij vervangt. Het gemiddelde brandstofverbruik is vastgesteld op 5,4 l/100 km (volgens NEDC) en de CO2-uitstoot bedraagt slechts 124 g/km voor zowel de Mégane Hatchback als de Estate en de Coupé. Daarmee verdient de Renault Mégane ENERGY TCe 130 een energielabel A én komt hij in aanmerking komt voor de gereduceerde bijtelling van 20 procent bij zakelijk gebruik.
Meer souplesse en lagere prijzen
Renaults inspanningen op het gebied van ENERGY-motoren leiden niet alleen tot lagere CO2-emissies; ook de souplesse, het comfort en de prestaties worden naar een hoger niveau getild. Dankzij meer trekkracht bij lage toerentallen (185 Nm bij 1.500 t/min) rijdt de Mégane zeer soepel. Bij hogere toerentallen zorgt de krachtbron voor een onmiddellijke, felle acceleratie. Daarbij is het geluidsniveau uitzonderlijk laag.
De prijzen van de Renault Mégane ENERGY TCe 130 beginnen bij 25.190 euro voor de Hatchback-variant. Daarmee is hij 1.400 euro voordeliger geworden. De meerprijs ten opzichte van de Mégane ENERGY TCe 115 bedraagt nu slechts 800 euro.
R-LINK
Net als de Renault Clio, ZOE, Captur en Laguna is het innovatieve en veelgeprezen R-LINK vanaf nu ook leverbaar in de Mégane. R-LINK is een nieuw multimedia-/navigatiesysteem met de uitstraling van een tablet en is altijd verbonden met het internet. Het biedt een reeks functionaliteiten zoals handsfree bellen, TomTom®-navigatie, multimediagebruik, Driving Eco2 (zuinig rijden) en applicaties om bijvoorbeeld e-mails en tweets te bekijken. Het systeem is te bedienen via het 7-inch touchscreen, een joystick en gesproken opdrachten. Op de Renault Mégane is R-LINK optioneel verkrijgbaar voor 200 euro.