100% elektrisch rijden was nog nooit zó makkelijk
De nieuwe Renault ZOE
Renault voorziet de ZOE van de nieuwe Z.E. 40-batterij: nu 400 km NEDC.
Dankzij de nieuwe batterij is de actieradius verdubbeld en bedraagt 400 km NEDC.
De Autosalon van Parijs in september 2016 was het toneel van de introductie en de verkoopstart van de Renault ZOE met de nieuwe Z.E. 40-batterij. Europa’s bestverkochte massa geproduceerde elektrische auto is daardoor veelzijdiger dan ooit en zeer betaalbaar. De Renault ZOE biedt een onovertroffen verhouding tussen prijs en actieradius ten opzichte van alle elektrische concurrenten. Met de nieuwe Z.E. 40-batterij bewijst de ZOE dat Renault voorop blijft lopen op het gebied van elektrisch rijden. Renault is in Europa de pionier en leider op de markt van elektrisch aangedreven auto’s en wil de verkoop van emissievrije auto’s1 op nog grotere schaal stimuleren door de introductie van de ZOE met de nieuwe Z.E. 40-batterij. De auto is vanaf januari 2017 leverbaar in Nederland.
Renault heeft voor de ZOE een gamma van innovatieve connected services ontwikkeld.
Om het reizen te vereenvoudigen, maakt de Z.E. Trip app in combinatie met de Z.E. Pass het nog eenvoudiger om de batterij op te laden bij openbare laadpunten overal in Europa. De online diensten worden in de eerste helft van 2017 verder uitgebreid met een nieuwe smartphone app die ook navigatie van deur tot deur biedt. De connectiviteit van de ZOE maakt het mogelijk om het laden van de batterij in te plannen op momenten dat de energietarieven en daaraan verbonden CO2-emissies het laagst zijn.
Renault heeft ook de uitrustingsniveaus aangepast en een nieuwe top of the range versie geïntroduceerd. De ZOE BOSE® is gericht op een doelgroep die op zoek is naar exclusiviteit. De overige uitrustingsniveaus zijn voorzien van nieuwe uitrusting en stylingdetails.
Lees hier het volledige persdossier
1 Emissievrij tijdens het rijden (geen CO2-en andere gereguleerde emissies tijdens het rijden, overeenkomstig de procedures voor de typegoedkeuring, aan slijtage onderhevige onderdelen buiten beschouwing gelaten).