Ongekende Japanse passie voor de Renault Kangoo
Met de Kangoo introduceerde Renault 25 jaar geleden een uniek, praktisch en compact MPV-ontwerp met een zijschuifdeur. De auto werd al snel een succesverhaal, met meer dan 4,4 miljoen verkochte exemplaren. Het succes van de Renault Kangoo duurt al 25 jaar voort, in vijftig landen, overal ter wereld.
De fabriek van Renault in het Franse Maubeuge is al sinds 1997 verantwoordelijk voor de wereldwijde productie van de Kangoo. De exemplaren die bedoeld zijn voor de Japanse markt, krijgen net een beetje extra aandacht. Want van alle landen waar de Renault Kangoo wordt verkocht, is Japan het land waar het model op de origineelste manier wordt vereerd.
Het enorme enthousiasme voor de Renault Kangoo groeide in Japan bijzonder snel en in 2008 besloten fans een bijeenkomst te organiseren om hun passie voor de Franse auto met zo veel mogelijk mensen te delen. Die bijeenkomst werd al snel de ‘Kangoo Jamboree’ genoemd.
De Kangoo Jamboree, die nu voor de veertiende keer is georganiseerd, is uitgegroeid tot de grootste bijeenkomst van Renault Kangoo modellen ter wereld. Dit jaar kwamen ruim vijfduizend bezoekers naar de show waar bijna tweeduizend exemplaren van de Kangoo aanwezig waren. De bezoekers waren ook getuige van de presentatie van de nieuwe Renault Grand Kangoo en de Urban Grey, een speciale uitvoering die Renault in kleine aantallen uitsluitend in Japan aanbiedt.
De introductie van deze speciale uitvoering kreeg een extra officieel tintje door de aanwezigheid van de heren Junpei Ogawa (president van Renault Japan), Heinz-Jürgen Löw (Senior Vice-President van Renault LCV), Thierry Plantegenest (Sales & Marketing Director van Renault LCV), Florent Pichereau (Kangoo Product launch Manager van Renault LCV) én de burgemeester van Yamanaka-ko (prefectuur Yamanashi, nabij Mount Fuji), waar de Kangoo Jamboree plaatsvond.