Renault bundelt krachten met “Solo: A Star Wars Story” om klanten een ‘alternative road’ te bieden

SCHIPHOL-RIJK – Renault werkt samen met “Solo: A Star Wars Story” om klanten een enerverende ervaring te bieden voorafgaande aan de lancering van de nieuwe Star Wars-film die vanaf 23 mei 2018 in de Nederlandse bioscopen te zien is.

Van april tot en met eind juni nodigt Renault iedereen uit om ‘de ‘alternative road’ te nemen’ via een Europese campagne – ontworpen en geproduceerd in samenwerking met Lucasfilm, Disney en Publicis Conseil. Voor Renault is dit een ongekende samenwerkingscampagne die in 25 Europese landen wordt uitgerold.

Als Renault de krachten bundelt met “Solo: A Star Wars Story” kun je natuurlijk een hoop avontuur verwachten. In de nieuwe film met de meest geliefde schurk in de Melkweg ontdekken we hoe Han Solo via een ‘alternative road’ zijn bijzondere copiloot Chewbacca ontmoet.

Dankzij de kenmerken van de Renault Kadjar – vierwielaandrijving, noodstopassistent en dode hoek detectie – worden klanten van Renault eveneens de kans geboden om een ‘‘alternative road’ te nemen’.

Beleef de “Solo: A Star Wars Story”-droom met Renault
Vanaf 9 april 2018 biedt Renault iedereen de kans deel uit te maken van het avontuur van Han Solo en Lando in “Solo: A Star Wars Story” bij een geselecteerd aantal dealervestigingen. Bezoekers worden uitgenodigd om een exclusieve scène te bekijken uit de film, zeven weken voor de officiële première. Om het nog spannender te maken, wordt de preview tot leven gebracht met behulp van virtual reality (VR).

Renault is ook een partnerschap aangegaan met Shazam om mensen het avontuur van Renault en “Solo: A Star Wars Story” te laten ervaren. Deelnemen kan vanaf begin mei en is eenvoudig: je hoeft alleen de Shazam-app te gebruiken om de advertentie van een van de Renault-dealers en “Solo: A Star Wars Story” te scannen en het avontuur begint vanzelf. Deze activering lanceert een video waarin de gebruiker de Renault Kadjar kan ontdekken en waarbij elk aspect van het voertuig wordt uitgelicht alsof het voor je ogen gebeurt dankzij augmented reality. Gebruikers kunnen vervolgens doorklikken om meer te weten te komen over de verschillende functies van de auto.

De augmented reality-ervaring is slechts één onderdeel van de campagne, die ook een spectaculaire tv-reclame met Chewbacca en de Renault Kadjar in de hoofdrol bevat. Renault werkte hiervoor samen met het toonaangevende bedrijf Industrial Light & Magic – dat bekendstaat om zijn visuele effecten in de Star Wars-films – om ‘special effects’ in de tv-reclame te creëren.

Tot slot is de partnership tussen Renault en “Solo: A Star Wars Story ook zichtbaar in de showrooms van de dealers, Daarnaast zal de campagne niet alleen via tv en de landelijke media worden gecommuniceerd, maar ook via digitale platforms. De inhoud is ontwikkeld met de klant als uitgangspunt en biedt een op maat gemaakte ervaring voor elke doelgroep.