100% Renault, ook ná schadeherstel
Renault Erkend Schadeherstel vernieuwd
SCHIPHOL-RIJK – Renault heeft zijn schadelabel Renault Erkend Schadeherstel (RES) vernieuwd. Hiermee onderstreept Renault de kwaliteit van het voertuig, ook na schade. Het label sluit weer volledig aan bij de schademarkt die volop in beweging is. Wijzigingen zitten vooral in de uitvoering van de loketfunctie en de opleiding van de Cartech: een technicus die binnen het schadeherstelbedrijf de vereiste reparatiekwaliteit aan de diverse Renault-modellen moet garanderen. De beginselen van Renault Erkend Schadeherstel zijn echter niet veranderd. Nog altijd draait alles om veiligheid, kwaliteit en efficiency. Het vernieuwde schadelabel gaat per 1 januari 2012 in.
Daarnaast is de loketfunctie verschoven. Steeds vaker worden berijders door de opdrachtgever direct naar het schadeherstelbedrijf gestuurd bij afhandeling van schade. Bij een bezoek aan het schadeherstelbedrijf zal een berijder duidelijk herkennen dat er sprake is van een RES-bedrijf. Uiteraard is het nog steeds mogelijk om schade te laten afhandelen via het dealerbedrijf.
Renault toetst de schadebedrijven met Renault Erkend Schadeherstel-label regelmatig aan de hand van audits.
Passend antwoord
‘Opdrachtgevers kopen professioneler in met als gevolg druk op de kosten, de kwaliteit en het proces. Schadesturing is inmiddels een normaal fenomeen. Met het vernieuwde Renault Erkend Schadeherstel sluiten we weer volledig aan op deze markt die volop in beweging is’, aldus Gian Russchen, Business Unit Manager B2B After Sales bij Renault Nederland.
Alle schadeherstelbedrijven die aan de Eurogarant-norm van FOCWA voldoen, komen in aanmerking voor Renault Erkend Schadeherstel. De schadeherstelbedrijven binnen de dealerorganisatie van Renault Nederland en de voormalige RES-bedrijven (vanwege de introductie van het vernieuwde label zijn alle oude contracten opgezegd) krijgen hierbij voorrang.
Voor meer informatie kijk op: www.renault.nl/services/schadeherstel