RACING SHOE5: speciale sneakers geïnspireerd op R5 Turbo en te koop via eerste virtuele winkel van Renault

Na de succesvolle lancering van de eerste NFT-collectie ‘genR5’ introduceert Renault nu een gelimiteerde oplage van 960 paar exclusieve sneakers die geïnspireerd zijn op de R5 Turbo.

De collectie is te zien op https://nft.renault.com/, de eerste virtuele 3D-winkel van Renault. De online showroom biedt een geheel nieuwe, audiovisuele ervaring. Nadat bezoekers een avatar hebben gekozen, kunnen ze de verzamelaarseditie van de RACING SHOE5 in R5 Turbo-kleuren ontdekken. De collectie bestaat uit zes op maat gemaakte modellen. Vijf daarvan zijn geïnspireerd op de topmodellen van de R5 Turbo. Een zesde ontwerp is samen met de web3 R3NLT-community ontwikkeld als eerbetoon aan de R5 TURBO 3E showcar.

Renault verwerkte belangrijke kenmerken van de iconische R5 Turbo in de sneakers. De achterwaartse helling van de schoen staat symbool voor het karakteristieke silhouet van de auto. Daarnaast is de binnenkant geïnspireerd op de interieurbekleding en de veters op de veiligheidsgordels. Als laatste eerbetoon zijn er van elk model 160 unieke paren gemaakt. Dit aantal verwijst naar het motorvermogen van 118 kW (160 pk) van de R5 Turbo.

NON FUNGIBLE TOKEN

Renault innoveerde nog verder door zelfs een NFC-chip in de schoen te verwerken. Door de chip te scannen, krijg je toegang tot het certificaat van echtheid van de schoen via NFT, wat staat voor Non Fungible Token, ofwel een digitaal object. Dit certificaat bevat de belangrijkste informatie van de schoen: de samenstelling van de materialen en traceerbaarheid van de productie. Deze gegevens zijn vastgelegd in een blockchain 1.

Alle 960 paar sneakers zijn gemaakt van LWG (Leather Working Group) gecertificeerd leder. Elk uniek individueel genummerd paar wordt gemaakt na aankoop van de NFT-versie voor het bedrag van € 265,-. Leden van de R3NLT-community krijgen op 15 mei 2023 exclusief toegang tot de online winkel. De volgende dag wordt de website opengesteld voor iedereen die zich heeft aangemeld voor vroege toegang. Vervolgens is de site nft.renault.com vanaf 17 mei voor iedereen toegankelijk.

Arnaud Belloni, Global Marketing Director van Renault: “RACING SHOE5 is een duidelijk teken dat je als lid  van het R3NLT-programma een unieke relatie hebt met Renault! Om de RACING SHOE5-ervaring te beleven, hoef je alleen maar de deuren van onze eerste online winkel te openen, gewijd aan de verzamelaarseditie van onze sneakers.”

De tweede NFT-lancering van Renault is een unieke kans voor fans van het merk om een exclusief paar sneakers te kopen, te genieten van een meeslepende 3D-ervaring en om de designers van Renault te ontmoeten bij het Renault Research and Development Center. Sneakereigenaren krijgen ook toegang tot een exclusief en te customizen merchandising-assortiment.