Frankfurt International Motorshow
Renault persdossier IAA Frankfurt 2011
Op de 64e editie van de IAA in Frankfurt kan het publiek kennis maken met de elektrisch aangedreven FRENDZY van Renault. Het is het vierde voorbeeld van de nieuwe designtaal die Renault een jaar geleden lanceerde. Na de thema’s ‘liefde op het eerste gezicht’ met de DeZir, het ‘ontdekken van de wereld’ met de Captur en het ‘stichten van een gezin’ met de R-Space, is het nu tijd voor ‘werken’ met de FRENDZY.
Na eerder de Energy dCi 130 en 150 te hebben gelanceerd presenteert Renault op de IAA in Frankfurt opnieuw twee nieuwe motoren. De Energy TCe 115, een 1.2 benzinemotor en de Energy dCi 110, een complete metamorfose van de dCi 110. Bij de Energy-motoren van Renault staat innovatie ten dienste van mechanische prestaties en verlaging van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot.
Met het ‘Renault 2016 – Drive the Change’ plan wil Renault de CO2-uitstoot met 10% verlagen en tussen 2013 en 2016 met nog eens 10%. Naast de aanpassing van de verbrandingsmotoren van Renault staat binnenkort een compleet gamma elektrische auto’s in de showroom dat voor iedereen betaalbaar is. Renault is er klaar voor en heeft er alles aan gedaan om de overgang naar elektrisch rijden zo eenvoudig mogelijk te maken. Al dit jaar zijn de eerste Zero Emission (Z.E.) auto’s beschikbaar.
‘Renault komt zijn belofte na: zijn gamma auto’s heeft een kwaliteitsniveau dat door de ADAC wordt beoordeeld als ‘goed’ en zelfs ‘uitstekend; we brengen twee nieuwe Energy benzine- en dieselmotoren op de markt. Bij de ontwikkeling van deze motoren is onze ervaring in de Formule 1 gebruikt waardoor we auto’s kunnen aanbieden die tot de zuinigste en schoonste van hun segment behoren. We lanceren dit jaar de drie eerste elektrische auto’s die onze klanten nu al kunnen reserveren. Ook op het gebied van design houdt Renault zijn woord, getuige de concept car en de nieuwe Twingo, de eerste seriegeproduceerde auto met de stilistische kenmerken van het nieuwe designbeleid. En dat is slechts het begin van het nieuwe hoofdstuk in de Renault geschiedenis. We brengen in 2012 negen nieuwe en tien gefacelifte auto’s op de markt.” Carlos Tavarès, COO van Renault.