Groupe Renault behoudt marktaandeel in sterk dalende markt in eerste halfjaar

Wereldwijde verkoopresultaten eerste halfjaar 2019

• Groupe Renault weerstaat met een lager verkoopvolume van 6,7% een wereldwijd dalende markt van 7,1% en behoudt zijn marktaandeel van 4,4% met 1.938.579 verkochte voertuigen.
• De Groupe Renault bevestigt het productoffensief in de tweede helft van 2019 met de marktintroductie van de nieuwe Clio en ZOE in Europa, de Arkana in Rusland, de Triber in India en de City K-ZE, een nieuwe elektrische auto in China.

“As expected and with no new products, Groupe Renault maintained its market share in the first half of the year in a market that was in sharp decline. This translates into a 6.7% decrease in volumes. In the second half of the year, we will focus on the successful launches of New Clio and New ZOE in Europe, Arkana in Russia, Triber in India and Renault City K-ZE in China”, said Olivier Murguet, member of the Executive Committee, Sales and Regional Director of Groupe Renault.

In the first half of the year, Groupe Renault recorded 1,938,579 vehicles sold, down 6.7% in a market that fell 7.1%.
Sales remained stable in Europe in a market that fell by 2.5%. In regions outside Europe, the Group’s sales followed the sharply declining global trend.

Zie voor meer informatie het Engelse persbericht.