Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

5 miljoen mensen zijn dol op Dacia!

Corporate   Dacia

Dacia heeft in 2018 nog steeds de wind in de zeilen. Onlangs werd de mijlpaal van 5 miljoen verkochte voertuigen sinds 2004 bereikt, en 1 miljoen in Frankrijk. In minder dan 15 jaar is het modellenaanbod van Dacia uitgegroeid tot 6 modellen, zonder af te wijken van een belangrijk basisprincipe: de beste prijs-prestatieverhouding op de markt.

Deze mijlpaal volgt na het recordjaar 2017, waarin:

  • De Sandero eindigde als de bestverkochte auto in Europa in de particuliere markt.
  • Het verkoopvolume met 12% toenam tot 655.000 voertuigen.
  • Het verkoopvolume of marktaandeel in 25 Dacia-markten naar recordhoogte steeg.

Klanten zijn dol op Dacia!

Er is een sterke band ontstaan tussen het merk en de klanten van Dacia, die nu vooral fan zijn. Sinds de wedergeboorte van Dacia in 2004 heeft het merk zich altijd afgezonderd van de menigte en geweigerd mee te gaan in de strijd van andere merken die elkaar continu willen overtreffen. In plaats daarvan heeft Dacia zich nadrukkelijk geconcentreerd op wat klanten nodig hebben, en dat goed te doen.

“Dacia past perfect in nieuwe consumptiepatronen waarbij klanten kiezen voor ‘minder maar beter’.”

Verkoop- en marketingdirecteur François Mariotte: “Dacia past perfect in nieuwe consumptiepatronen waarbij klanten kiezen voor ‘minder maar beter’. Ze kiezen voor duurzamere kwaliteitsproducten, voor de juiste prijs en zonder concessies te doen op het gebied van comfort of esthetiek. Dit is een belangrijke trend die gaande is in de meubel-, luchtvaart- en modebranche. Dacia is de enige autofabrikant die op deze trend reageert en zo miljoenen klanten in staat stelt te genieten van een nieuwe en betrouwbare auto tegen een onverslaanbare prijs.”

Dacia Lodgy gedeeld door zeven

Nieuw voor 2018 zijn de zeven individuele ‘Smart Seats’ voor de Dacia Lodgy. De derde zitrij bestaat nu uit twee separate stoelen, die afzonderlijk van elkaar verstelbaar en neerklapbaar zijn. De zitplaatsen zijn ruim en comfortabel en daarmee ook geschikt voor volwassenen. Bovendien zijn de zesde en zevende stoel eenvoudig uitneembaar, waardoor een vijfzitter met een enorme bagageruimte ontstaat.

Limited Edition Stepway

Dacia presenteert op de Autosalon van Genève ook een nieuwe, gelimiteerde versie van de Stepway-uitvoeringen van de Sandero, Lodgy, Dokker en Logan MCV. De Limited Edition heeft een onderscheidende uitstraling en voegt voor het eerst climate control toe aan de Sandero en Logan MCV.

De Limited Edition is te herkennen aan:

  • Nieuwe exterieurkleur in Beige Dune zoals geïntroduceerd op de nieuwe Duster.
  • Specifieke 16-inch wielen in sprankelend zilver met glanzend zwarte naafdoppen.
  • Specifieke glanzend zwarte afwerking van de deurstijlen en de typeaanduiding Stepway.
  • Hoogglans zwarte buitenspiegels met onderste deel in dezelfde afwerking als de deurstijlen.

Het interieur onderscheidt zich door:

  • Climate control in de Sandero en Logan MCV, exclusief voor deze Limited Edition.
  • Exclusieve stoelbekleding in zwart en lichtgrijs met contrasterend stikwerk en de naam Stepway geborduurd op het middengedeelte van de voorstoelen.
  • Satijnchromen afwerking voor de ventilatieroosters en het centrale dashboardpaneel.
  • Vloermatten met grijs stikwerk.

De nieuwe Limited Edition van de Dacia Stepway-familie is vooralsnog niet beschikbaar in Nederland.

Over Dacia