Historisch groot marktaandeel Renault in Nederland in 2016
Renault Nederland blikt terug op een bijzonder succesvol 2016. Met een marktaandeel van 10,7% boekte Renault & Dacia in ons land het beste verkoopresultaat sinds 2002, terwijl de totale markt meer dan 10% daalde ten opzichte van 2015.
Mede dankzij het succes van de Captur en de Clio – de nummers 1 en 2 op de particuliere markt – eindigde Renault voor het tweede opeenvolgende jaar als populairste automerk onder particulieren. Ten opzichte van 2015 betekende dit een stijging van 16% in volume en plus 2.1% marktaandeel.
Met 35.037 registraties en een marktaandeel van 9,2% was Renault in 2016 het op één na bestverkochte personenautomerk van Nederland. De Clio stond met 10.730 stuks op de 2e plaats als meest populaire auto van het land.
Ook in de bedrijfswagenmarkt heeft Renault zijn positie verder verstevigd. Met een verkoopgroei van 26% nam het markaandeel met 0,4% toe tot 12,3%.
In 2016 werden in totaal 48.568 personen- en bedrijfswagens van Renault en Dacia geregistreerd. Dat is een stijging van ruim 4% ten opzichte van 2015. Door een ongekend hoog aantal modelintroducties in 2016 en het succesvolle design van Nederlander Laurens van den Acker – onder meer de Renault Talisman, Mégane, Clio, Scénic en ZOE met een actieradius van 400 km (NEDC), alsmede de vernieuwde Dacia Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway en de Duster met EDC-automaat heeft Renault een uitstekende uitgangspositie om de stijgende verkooplijn door te trekken in 2017.