Alpine 70 jaar: aflevering 5: het savoir-faire van Alpine
Met het unieke vakmanschap, de kennis en de ervaring van het merk positioneert Alpine zich als fabrikant van premium auto’s. De expertise van Alpine staat centraal in de vijfde aflevering van de serie “Alpine, 70 jaar”, die de fabrikant dit jaar lanceerde ter gelegenheid van het 70-jarige bestaan van Alpine.
De waarde van Made in France
Zoals Sovany Ang, VP Product Performance bij Alpine, benadrukt, is het essentieel dat een fabrikant een sterke identiteit uitdraagt – zeker in een sector die zo competitief is als de auto-industrie. Dankzij de knowhow van zijn teams en partners onderscheidt Alpine zich dan ook als een premium autofabrikant van Franse bodem.
Sovany Ang, VP Product Performance, Alpine: “We are developing an entire French industrial ecosystem to offer cars made in France.”
Uitmuntendheid als leidend principe
De positie van Alpine komt tot uiting in de productie in Frankrijk, gesymboliseerd door de Alpine-fabriek, genaamd Manufacture Alpine Jean Rédélé, in Dieppe. In de vijfde aflevering van de serie “Alpine, 70 jaar” vertelt Nicolas Renaud, de directeur van de fabriek, over alle maatregelen die zijn getroffen om de kwaliteit op het hoogst mogelijke niveau te houden. Verder licht Capucine Lorenzi, Chief Operating Officer bij Alpine, toe welke hoge eisen Alpine stelt bij de keuze van zijn technische partners en toeleveranciers.
Capucine Lorenzi, Chief Operating Officer, Alpine: “We select suppliers based on their expertise and competitiveness. Quality is a non-negotiable.”