Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Dacia voor iedereen!

Personenauto's

Dacia blijft verrassen en vernieuwen, terwijl het trouw blijft aan de waarden die voor het succes van het merk hebben gezorgd. Het merk biedt ruime, eenvoudige en betrouwbare auto’s aan voor een aantrekkelijke prijs. Van de Logan tot de Duster en de Sandero; Dacia heeft een uitgebreid gamma auto’s waarvan elk model zijn eigen doelgroep heeft gevonden.De Dacia Duster is in alle landen een groot succes door de positionering van een veelzijdige en betrouwbare all-terrain voor een Dacia-prijs.

EEN UITGEBREID GAMMA PRODUCTEN
Dacia is in zeven jaar tijd uitgegroeid tot een verkoopsucces. Door de opeenvolgende productlanceringen is het merk nog aantrekkelijker geworden, waardoor het erin slaagde om vele nieuwe klanten te trekken.

Auto’s voor iedereen…
Met de Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up, maar ook de Sandero, Sandero Stepway en de nieuwe Duster biedt Dacia auto’s aan die geschikt zijn voor elk gebruik en elk type klant. Drie grote introducties zijn bepalend voor de geschiedenis van Dacia. De Logan toonde in 2004 dat een auto een uitstekende prijs/ruimte verhouding kan hebben met daarbij de hoogste graad van betrouwbaarheid. De Sandero vormde in 2008 het begin van een nieuw aankoopgedrag: de consument koos voor de ‘slimme aankoop’. De Sandero Stepway, die een jaar later op de markt kwam, veroverde met zijn stoere uiterlijk en z’n uitgebreide standaard uitrusting al snel een plek naast zijn grote broer. Hij vertegenwoordigt op dit moment tussen de 30% en 40% van de verkopen van de Sandero. De introductie van de Duster in 2010 betekende een flinke sprong voorwaarts voor Dacia, wat bewijst dat het merk ook met zijn design kan verleiden.

Het gamma blinkt uit door de talrijke producten. Zo zijn alle modellen geschikt voor LPG, wat uniek is in Europa. (De Dacia Duster is vanaf december 2011 in Nederland leverbaar met LPG)

Het Dacia-gamma is op dit moment in meer dan 35 landen op de markt. De auto’s binnen het gamma zijn vanaf het begin af aan ontworpen om gemakkelijk te kunnen worden aangepast aan de lokale regelgeving van de landen waar ze op de markt komen. Bovendien sluiten ze zo goed mogelijk aan bij de behoeften van de klanten. In het eerste halfjaar van 2011 zijn er meer dan 177.000 Dacia’s verkocht. In Nederland zijn er in het eerste halfjaar van 2011 3.000 Dacia’s verkocht.

Tags Dacia

over Renault Group