Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Dacia wint RAB Radio Advertising Award met ‘Blijf erin en win’-actie

Corporate   Dacia

Dacia heeft met zijn ludieke actie Blijf erin en win op Radio 538 de Radio Advertising Award in de wacht gesleept in de categorie ‘Beste Branded Content Case’. Vier deelnemers zaten daarbij vier dagen opgesloten in een Dacia Duster. Degene die het langst bleef zitten won de auto. De deelnemers moesten slapen, eten en leven in de Dacia Duster. ‘Alles wat buiten de reclameblokken gebeurt moet helemaal passend en spannend zijn voor de luisteraar. In deze actie met Radio538 klopt alles! Daarom is deze erkenning zeer verdiend’, aldus Liedewij Hentenaar, directeur RAB.

Jury lovend

De jury heeft lovende woorden: ‘Spraakmakende actie met veel spanning eromheen, sterke wow-factor. Er is gezorgd voor hoge engagement met luisteraars doordat iedereen kon meestemmen. Men leefde echt mee met de kandidaten. Alle features van de auto werden betrokken bij de actie.’

Meer leads en verkopen

De actie heeft ook aanzienlijk meer belangstelling opgeleverd voor de Dacia Duster. “We hebben een enorme impuls gezien in leads en verkopen dankzij deze actie”, aldus Jos van den Bergh, Manager Marketing Communication bij Dacia Nederland

Livestream te volgen

De Dacia Duster stond bij 538 in de studio, volledig uitgerust met camera’s en microfoons. Luisteraars konden via www.538.nl/blijf-erin live meekijken. Om deelnemers uit de auto te krijgen maakte de zender het de deelnemers extra moeilijk door verschillende uitdagingen. Luisteraars konden via diverse kanalen mede bepalen wat er in de Dacia gebeurde.

Aan deze actie werkten Concepts Talpa Media Solutions, Publicis, Dorst & Lesser en OMD mee. Uiteindelijk bleven twee kandidaten over voor het finalespel en won een deelnemer na vier dagen de Dacia Duster. De gehele activatie werd goed gevolgd door luisteraars, via social en media.

over Dacia