Voor zijn laatste afstelling meet de nieuwe Renault Austral zich een camouflage aan om de Europese wegen te veroveren en de ontwikkeling van het motorenaanbod af te ronden.
De nieuwe Renault Austral laat zich een beetje meer zien
De nieuwe Renault Austral begint aan zijn laatste deel in de ontwikkelingsfase. Bij elke lancering van een nieuw model worden onze testmodellen maandenlang intensief getest om een topkwaliteit en -betrouwbaarheid te verzekeren. Deze duurzaamheidstests maken het mogelijk om de betrouwbaarheid en levensduur van de verschillende componenten te bevestigen.
Veeleisende tests om het beste te bieden
Nieuwe Renault Austral ondergaat de zogenaamde “Confirmation Runs“-tests. In de praktijk zal een vloot van een honderdtal voertuigen 2 miljoen kilometer afleggen.
Zo zal de nieuwe SUV Renault Austral nu Frankrijk, Spanje, Duitsland en Roemenië doorkruisen om na te gaan of de eerdere tests gegrond zijn. Zo zullen 900 bestuurders 600.000 kilometer afleggen in reële omstandigheden op open wegen, terwijl nog eens 1.400.000 kilometer op het circuit wordt afgelegd.
Deze tests zullen het bijvoorbeeld mogelijk maken om de afstellingen van het nieuwe CMF-CD3-platform, de rijhulpsystemen, de geluidsdemping en het ophangingscomfort te valideren om onze toekomstige klanten het beste te bieden.
Een reeks van 100% geëlektrificeerde motoren
De nieuwe Renault Austral zal profiteren van een aanbod uitsluitend geëlektrificeerde benzinemotoren, waarvan de meeste nieuw zijn: een nieuwe generatie E-Tech Hybrid-aandrijflijn, een 1.3 TCe mild-hybrid 12V- aandrijflijn en een gloednieuwe 1.2 TCe mild-hybrid 48V- aandrijflijn.
Deze reeks motoren zal een recordefficiëntie bieden: lage emissies, vanaf 105 g CO2/km voor de E-Tech Hybrid-aandrijflijn volgens de WLTP-cyclus (gegevens onder voorbehoud van homologatie). En een maximumvermogen tot 200 pk.