De nieuwe Renault Espace: meer verfijning en intelligente technologie
Met meer dan 1,3 miljoen verkochte exemplaren sinds 1984 is de Renault Espace uitgegroeid tot een icoon. Het model vervult een voortrekkersrol en vindt zichzelf steeds opnieuw uit. Ook de vijfde generatie: een topklasse crossover met een gedurfd ontwerp.
Vooral bij de uitvoering INITIALE PARIS komt het karakter van de Espace volledig tot uiting. Deze uitvoering is voorzien van het beste dat Renault te bieden heeft en biedt passagiers topklasse interieurambiance en een zintuiglijke ervaring die aanraking, gehoor, reuk en rijgevoel omvat.
Voor nog meer veiligheid op de weg is de Espace uitgerust met nieuwe rijhulptechnologie onder de noemer EASY DRIVE, waaronder grootlichtassistent met adaptieve LED MATRIX VISION – een primeur voor Renault – en Highway & Traffic Jam Companion. Laatstgenoemde technologie markeert een belangrijke stap in de ontwikkeling van autonome voertuigen, voor optimaal comfort en rust achter het stuur.
De nieuwe Espace is ook voorzien van het Renault EASY CONNECT systeem voor een nieuwe ervaring op het gebied van connectiviteit. Het omvat het Renault EASY LINK navigatie- en multimediasysteem met 9,3-inch touchscreen en een digitaal 10,2-inch TFT-cluster voor de bestuurder.
Met de instellingen van Multi-SENSE kunnen de rijeigenschappen van de Espace naar wens worden aangepast. Het 4CONTROL-onderstel met vierwielbesturing in combinatie Electronic Damper Control staat garant voor comfortabel en responsief rijgedrag.
De nieuwe Espace kwalificeert zich meer dan ooit als topmodel in het aanbod van Renault, samen met de Koleos, de Talisman en de Talisman Estate. De nieuwe Espace is vanaf de lente 2020 bij de Renault dealer te bezichtigen. Prijzen volgen in een later stadium.
“Sinds 2015 neemt de INITIALE PARIS ruim 60% van de verkoop van de Espace voor zijn rekening, waarmee het succes van zijn herpositionering als topklasse crossover wordt bevestigd. Klanten zullen het vernieuwde ontwerp en de uitbreidingen op het gebied van technologie zeker waarderen, terwijl het kenmerkende comfort en ruimteaanbod van de Espace niet in de weg staan. Het model is al 35 jaar een succes en benadert meer dan ooit het comfort van businessclass.”
Valérie Candeiller, Marketing Directeur Upper cars