Fabrice Cambolive benoemd tot Chief Operating Officer van het merk Renault
Met ingang van 1 juni 2022 wordt Fabrice Cambolive benoemd tot Chief Operating Officer (COO) van het merk Renault. Hij zal rapporteren aan Luca de Meo, CEO van Renault Group, die CEO blijft van het merk Renault.
In zijn nieuwe functie zal Fabrice Cambolive de activiteiten van het merk leiden en leiding geven aan het Renault Management Committee. Tot zijn belangrijkste taken behoren het ontwikkelen en aansturen van het middellange termijnplan van Renault met alle functies en afdelingen, alsook het waarborgen van de lancering van 14 nieuwe modellen van het merk tegen 2025.
Luca De Meo, CEO van Renault Group en het merk Renault: “Ik heb het volste vertrouwen in Fabrice Cambolive die, dankzij zijn grondige kennis van de Groep en zijn uitgebreide internationale ervaring, de uitvoering van het Renaulution plan binnen het merk zal kunnen versnellen en waarde zal kunnen creëren door Renault tegen 2030 om te vormen tot een 100% elektrisch merk en een belangrijke speler op het vlak van nieuwe energie- en digitale technologieën.”
Fabrice Cambolive, 54 jaar, studeerde af aan TBS Education in Toulouse. Hij trad in 1992 in dienst bij Renault Group en bekleedde gedurende twintig jaar diverse internationale functies in sales en marketing in Spanje, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en Roemenië.
Hij zette zijn internationale carrière voort in 2011 met zijn benoeming tot directeur sales en marketing van de regio Eurazië en Renault Rusland, waarna hij in 2015 werd benoemd tot algemeen directeur van Renault do Brasil. In 2017 werd hij gepromoveerd tot Director of operations voor de regio Afrika, Midden-Oosten, Azië en de Pacific. In 2021 werd Fabrice Cambolive benoemd tot Directeur sales en operations voor het merk Renault, belast met de implementatie van de Renaulution plan op alle markten en de transformatie van het nieuwe businessmodel van het merk.