Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Groei voor Renault in 2015

Persbericht

Renault Nederland blikt terug op een uitstekend 2015. Mede dankzij het succes van de Clio, Captur en de introductie van de Kadjar en Espace sloot Renault het jaar af als grootste merk op de particuliere markt. De nieuwe designrichting van Laurens van den Acker bewijst hiermee goed aan te slaan.

In 2015 werden in totaal 35.209 nieuwe Renault personenauto’s geregistreerd, ofwel een stijging van 15% ten opzichte van 2014 toen 30.509 exemplaren werden verkocht. In de bedrijfswagenmarkt liet Renault zelfs een verkoopgroei van 29% noteren, goed voor een afzet van 6.888 auto’s in 2015 (5.324 in 2014).

Zelfs zonder de introductie van nieuwe modellen was het verkoopresultaat van Dacia nagenoeg hetzelfde (3.950 verkopen) als een jaar eerder. Mede daardoor groeide de totale afzet van Renault in Nederland met 14%. In 2015 werden in totaal 46.730 voertuigen geregistreerd ten opzichte van 41.019 in 2014. Daarmee is Renault, zowel op het gebied van personenauto’s als bedrijfswagens, het op twee na grootste automerk van Nederland!

En 2016 begint meteen goed, want deze maand arriveert de geheel nieuwe Renault Talisman bij de dealers en vanaf maart staat de nieuwe Renault Mégane in de showroom.

Over Renault Group