HYVIA toont Renault Master H2-TECH op World Hydrogen 2022 in Rotterdam
- HYVIA – opgericht in juni 2021 als joint venture tussen Renault Group en Plug Power – is toegewijd aan waterstofmobiliteit met de ambitie om 30% marktaandeel op het gebied van lichte H2-bedrijfswagens in Europa te bereiken tegen 2030
- HYVIA aanwezig tijdens World Hydrogen Summit & Exhibition 2022 in Rotterdam: internationaal evenement voor waterstofpioniers van 9 t/m 11 mei in Ahoy
- Renault Master Van H2-TECH (waterstof-bedrijfswagen met 12 m³ laadvolume) en H2-tankstation te zien op HYVIA-stand (A20)
- Nederland zeer actief in H2-ecosysteem en een van de belangrijkste markten voor HYVIA
- Portfolio HYVIA bestaande uit drie lichte bedrijfswagens met waterstof-brandstofcel (bestelwagen, citybus en chassis-cabine), evenals kant-en-klare oplossingen voor waterstofmobiliteit (H2-tankstation, waterstofproductie en bijbehorende diensten)
- Eerste waterstofvoertuigen van HYVIA medio 2022 de weg op
“Ons team van HYVIA is aanwezig in Rotterdam om deel te nemen aan het grote internationale evenement, de World Hydrogen Summit, met de ambitie om de banden met de lokale spelers in de Nederlandse waterstofsector te versterken. Nederland is een pioniersland voor waterstofinitiatieven en een strategische markt voor de ontwikkeling van HYVIA in Europa.”
David Holderbach, CEO van HYVIA
HYVIA: een waterstofecosysteem
HYVIA – waarbij de naam is ontstaan uit een samentrekking van HY voor ‘waterstof’ en het Latijnse VIA voor ‘weg’ – biedt een compleet en uniek ecosysteem van kant-en-klare oplossingen: drie waterstofvoertuigen, H2-tankstations, CO2-vrije waterstofproductie, onderhoud en oplossingen voor wagenparkbeheer. De voordelen van lichte bedrijfsvoertuigen op waterstof zijn: geen CO2-uitstoot*, een grote actieradius tot 500 kilometer en een tanktijd van slechts vijf minuten. Het portfolio van HYVIA omvat een bestelwagen met een laadvolume van 12 m³ (Renault Master Van H2-TECH), een citybus die tot vijftien passagiers kan vervoeren (Renault Master City Bus H2-TECH) en een chassis-cabine met een groot volume van 20 m³ (Renault Master Chassis Cab H2-TECH).
Renault Master Van H2-TECH vanaf medio 2022 de weg op
De Renault Master Van H2-TECH is een grote bestelwagen met een laadvolume van 12 m³, bedoeld voor het vervoer van goederen en pakketten, die voldoet aan de behoeften grote en kleine ondernemingen, wagenparken en lokale gemeenschappen. De Master Van H2-TECH is uitgerust met een 30 kW brandstofcel, een 33 kWh-batterij en vier tanks voor in totaal 6 kg waterstof. De eerste exemplaren van de Renault Master Van H2-TECH gaan naar verwachting medio 2022 de weg op.
* Tijdens het rijden, geen CO2 of andere gereguleerde luchtverontreinigende stoffen, in overeenstemming met de WLTP-certificering.