Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Renault introduceert nieuwe SCENIC en nieuwe GRAND SCENIC

Twintig jaar nadat Renault ‘s werelds eerste compacte MPV (multi-purpose vehicle) introduceerde – de SCENIC, Auto van het Jaar 1997 en inmiddels bijna vijf miljoen keer verkocht waarvan meer dan 150.000 in Nederland – heeft Renault het concept geheel vernieuwd. Renault presenteert nu de vierde generatie van zijn karakteristieke MPV ontworpen door Laurens van den Acker, Senior Vice-President Corporate Design. De Renault SCENIC staat vanaf november in de showroom, de GRAND SCENIC volgt in december.

Renault onthulde de korte versie van de nieuwe SCENIC op de Autosalon van Genève in maart 2016 en de lange versie volgde twee maanden later. Het baanbrekende nieuwe design ten opzichte van de vorige versies maakt de MPV zonder meer verleidelijk en aantrekkelijk. De nieuwe SCENIC heeft van zijn voorganger de kenmerkende kwaliteiten overgenomen die aan de basis lagen van zijn succes: veelzijdigheid, ruimte, gebruiksvriendelijkheid en rijcomfort voor lange afstanden.

De nieuwe SCENIC is zonder meer aantrekkelijk, praktisch, efficiënt en hightech en voldoet aan alle behoeften van gezinnen en zakelijke klanten:
• Aantrekkelijk met zijn ranke, maar krachtige lijnen, zijn opvallende tweekleurige carrosserie en de standaard 20” wielen voor alle uitvoeringen – en dat is een wereldwijde primeur in dit segment.
• Praktisch dankzij de grootste hoeveelheid bergruimte én grootste bagageruimte in zijn klasse.*
• Efficiënt dankzij een breed motorengamma, met vier dieselmotoren en twee benzinemotoren. De belangrijkste dieselmotor is er bovendien met de nieuwe Hybrid Assist-techniek van Renault.
• Hightech dankzij de talrijke rijhulpsystemen en andere veiligheidsvoorzieningen, zoals Active Emergency Braking System (AEBS) met Pedestrian Detection – standaard in alle uitvoeringen.
(*) korte versie

Lees hier het volledige persdossier

Over Renault Group