Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Meer dan 3,5 miljoen Dacia’s verkocht

Dacia   Personenauto's

In iets meer dan tien jaar heeft Dacia al meer dan 3.500.000 kopers in Europa en de landen rond de Middellandse Zee overtuigd van de kwaliteit van de modellen. De 3,5 miljoenste Dacia is een Sandero Stepway voor een Engelse klant. Denis Le Vot, Vice President Sales & Marketing voor Europa overhandigde de sleutels van de auto aan Jody Panov bij de Dacia-dealer in Mill Lane, een buitenwijk van de Engelse hoofdstad Londen.

Op vrijdag 6 november ontving Jody Panov de sleutels van de 3,5 miljoenste Dacia sinds de comeback van het merk in 2004. Jody Panov, een getrouwde moeder van twee kinderen, is nu de trotse eigenaar van een Dacia Sandero Stepway – haar eerste nieuwe auto. ‘Dat we vandaag juist in Engeland de 3,5 miljoenste Dacia afleveren, is natuurlijk prachtig, want we hebben het merk hier pas in 2013 geïntroduceerd’, vertelt Le Vot namens Renault. ‘De mijlpaal markeert het succes van Dacia. Dat is gebaseerd op een duidelijke, simpele belofte: veilige, betrouwbare en betaalbare auto’s met een moderne uitrusting, die perfect voldoen aan de verwachtingen van de klant.’

DACIA: MEER DAN 10 JAAR SUCCES
De mijlpaal is bereikt twee jaar nadat de fabrikant het gehele modellengamma vernieuwde. En de groei zet door. In de eerste helft van 2015 groeide de verkoop van Dacia met 10,1% tot een totaal van 290.024 voertuigen tot en met juni dit jaar.
In Europa groeide de afzet in de eerste helft van dit jaar met 5,5% tot 205.436 auto’s. In Frankrijk staat Dacia met een marktaandeel van 5,3% standvastig op de vijfde plaats op de verkoopranglijst van personenauto’s. Als het gaat om verkoop aan particulieren, staat Dacia zelfs op de vierde plaats. Dacia noteerde in 19 van de 44 landen waar het merk actief is, recordverkopen in de eerste zes maanden van 2015. In Nederland zijn tot en met eind oktober 2015 3637 Dacia’s verkocht, goed voor een marktaandeel van 0,9 %.

GROEIENDE BELANGSTELLING
Dacia bindt en verenigt klanten. In veel landen zoeken Dacia-rijders elkaar op om ervaringen te delen.
Duizenden liefhebbers komen naar Dacia-evenementen die in diverse landen plaatsvinden. In Frankrijk woonden zo’n 11.000 liefhebbers Dacia’s Grote Verjaardagsfeest bij. En in Tsjechië, Denemarken en Duitsland kwamen respectievelijk 6.000, 3.000 en 3.400 fans naar een gigantisch picknickfeest. En in Marokko vond ter gelegenheid van het tienjarig jubileum van het merk een concert plaats van de internationale raï-muzikant Khaled. Daar kwamen 4.500 mensen op af en het tv-verslag trok honderdduizenden kijkers. Ook in Nederland is de Dacia Fandag al jaren een groot succes.
Dergelijke grote evenementen worden steeds populairder, mede omdat ze zorgen voor een band van de Dacia-rijders met het merk.

Op Facebook heeft Dacia al bijna 2,8 miljoen fans – in minder dan vijf jaar!

Fotobijschrift:
v.l.n.r.: Denis LE VOT (Vice President Sales & Marketing voor Europa), Ken RAMIREZ (Managing Director Groupe Renault UK), Mike Jeffs (General Manager SMC Aldershot), klant Jody PANOV met haar kinderen Ayisha en Jarko.

over Dacia