Merken van Renault Group houden koers in een uitdagende markt
Renault Group heeft in de eerste helft van 2025 een stijging van de totale verkopen gerealiseerd (+1,3% t.o.v. 2024), met in totaal 1.169.773 verkochte voertuigen. Internationaal groeide het merk Renault met 16,3%, dankzij het commerciële succes van de eerste modellen uit het International Game Plan. In Europa, waar de markt voor personenauto’s (PC) daalde met 1,0%, groeide Renault Group met 5,4% en registreerde 708.106 voertuigen. De Sandero en Clio zijn de twee bestverkochte modellen. In Nederland boekte de Renault Group 2,0% groei met een verkooptotaal van 18.658 voertuigen.
- Renault:
- 394.278 personenauto’s (+8,4%). Renault stijgt één plek en wordt de nummer 2 in Europa (PC + lichte bedrijfswagens). De Clio is het bestverkochte model in Europa (PC + LCV).
- In Nederland blijft Renault sterk met een verkoopvolume over de eerste helft van 2025 van 10.878 personenauto’s (+39%).
- Dacia:
- 308.957 personenauto’s (+1,1%).
- Dacia behoudt zijn positie in de Europese top drie in verkopen aan particuliere klanten.
- De Sandero ondervond hinder van de marktdaling, maar blijft sinds 2017 het bestverkochte model onder particuliere kopers.
- In Nederland groeit Dacia licht met een verkoopvolume van 3.230 personenauto’s (H1 2024: 3.028).
- Alpine:
- 4.871 personenauto’s (+89,8%). De A290 zorgt voor een verkoopimpuls in de eerste jaarhelft.Alpine blijft marktleider in Europa in het segment van tweezits sportcoupés, met de A110 als basis van het aanbod.
- Nederland: Alpine groeit ook hier door de komst van de A290. In de eerste helft van 2025 komt het verkoopvolume daardoor uit op 102, tegen 17 over dezelfde periode van 2024. Een groei van maar liefst 500%.
In een Europese markt van lichte bedrijfswagens die met 13% daalde, daalde Renault met 29% in de eerste helft van 2025 — in afwachting van het volledig beschikbare aanbod van de nieuwe Master. Desondanks behoudt het merk zijn tweede positie in Europa. Renault Group houdt vast aan zijn commerciële aanpak gericht op het creëren van waarde boven volume:
- Focus op het meest winstgevende verkoopkanaalvan retail klanten, dat goed is voor meer dan 56% van de verkopen. In dit Europese kanaal, dat de afgelopen maanden onder toenemende commerciële druk staat, blijft de modelmix van Renault Group meer dan 15 procentpunten boven het marktgemiddelde, met vier modellen van de Groep in de top 10 van bestverkochte voertuigen.
- Sterke focus op restwaardes, die 4 tot 13 procentpunten hoger liggen dan die van Europese concurrenten.
- Een goed gevulde orderportefeuille in Europa, die eind juni 2025 overeenkomt met ongeveer twee maanden aan verwachte verkopen.
- Ook in Nederland is de introductie van de nieuwe Master van belang voor toekomstige groei. Renault blijft een van de belangrijkste spelers in het LCV-segment, ondanks de daling in verkopen in de eerste helft van 2025.
Renault Group biedt een compleet aanbod om in te spelen op de behoeften van de markt op het gebied van de energietransitie. Het aandeel geëlektrificeerde voertuigen is in de eerste helft van 2025 met meer dan 15 procentpunten gestegen tot bijna 44% van de totale verkoop (waarvan 12,3% volledig elektrisch).
- Bij Renault is 59% van de verkochte auto’s geëlektrificeerd. Bijna één op de twee auto’s is een hybride (HEV), een stijging van 36,2% ten opzichte van de eerste helft van 2024. Renault is daarmee het op één na grootste merk op de hybridemarkt in Europa. Volledig elektrische modellen zijn goed voor meer dan 16% van de verkoop (+57% vs H1 2024), met als drijvende kracht de Renault 5 E-Tech — de leider in het B-segment van elektrische personenauto’s in Europa.
- Bij Dacia is 23,5% van de verkochte modellen geëlektrificeerd. Het aandeel hybrides steeg naar 17,2%, een toename van 11,8 procentpunten ten opzichte van de eerste helft van 2024, mede dankzij het succes van de Duster Hybrid.
- Bij Alpine is inmiddels 76,0% van de verkoop elektrisch, dankzij de lancering van de A290 eind 2024.
In 2025 introduceert Renault Group zeven nieuwe modellen, waaronder de volledig elektrische Renault 4 E-Tech, de Dacia Bigster en de Alpine A390 voor Europa, en de Boreal voor de internationale markt. Daarnaast volgen twee modelupdates: de vernieuwde Renault Austral en Renault Espace. Ook breidt het merk Renault zijn gamma uit met de Grand Koleos en de Kardian in nieuwe landen.
Het vervolg van dit persbericht gaat verder in het Engels
Boulogne-Billancourt, France, July 23, 2025
Renault Brand
The Renault brand shows a growth in its global sales of +2.7% compared to the first half of 2024 with 808,413 vehicles sold worldwide.
Outside Europe, the brand grew by 16.3% compared to the first half of 2024, in a market up by +4.7%, driven by the commercial success of the vehicles from the Renault International Game Plan 2027. Renault is the leading French car brand worldwide, with 36% of its sales now made outside Europe.
- In Latin America: sales up by 24%, notably thanks to Kardian. In Brazil, sales increase by 8.8% and in Argentina by +96.7%. Renault ranks No. 1 in Colombia with a 14.6% market share.
- In Morocco: sales up by 48%, benefiting from the launch of Kardian.
- In South Korea: sales up by 150% thanks to Grand Koleos. The model has also just been launched in Mexico under the name Koleos, continuing its global deployment.
In Europe, the brand gains a rank and becomes the second brand, with a market share of 6.7%. Clio is the best-selling vehicle in Europe across all channels.
In a PC market down by 1.0% vs H1 2024, Renault grew by 8.4% and achieved the strongest sales growth among TOP15 brands.
Concerning commercial vehicles, Renault’s sales dropped by 29% due to a declining market (-13%), the end of life of Renault Express in Europe (these sales have not yet been fully compensated by Renault Kangoo), and an incomplete diversity of the New Renault Master range. The brand still maintains its second position in the European LCV market.
Renault continues its electrification strategy with two engine offerings. For electric vehicles, sales increased by 57% in a European market up by +24,9%, driven notably by the Renault 5 E-Tech electric, the best-selling B-segment electric vehicle in Europe with nearly 49,000 vehicles sold since its launch. Renault is the leading brand in France for electric vehicles.
Regarding hybrid offerings, Renault confirms its second place in the European hybrid (HEV) market. The brand recorded a growth of more than 36%. The full hybrid E-Tech technology now represents more than 41% of Renault’s PC sales, and the brand is approaching the symbolic milestone of one million full hybrid E-Tech vehicles sold.
In the C and higher segments, which represent 40.1% of the sales mix in the first half of 2025 (+0.4 points), and notably in the C-SUV and D-SUV segments, the Renault brand is accelerating (+52% compared to the first half of 2024), driven particularly by Austral, Espace, and Rafale.
In the second half of the year, Renault will continue to build on its solid foundations with new launches. In Europe, the brand will continue its electric offensive with the €25,000 version of Renault 5 E-Tech and the commercial debut of Renault 4 E-Tech. In hybrids, Renault launched the facelifted versions of Austral and Espace in the spring and introduced two new-generation full hybrid engines this summer, including the new 160 E-Tech full hybrid engine, which equips the New Captur and New Symbioz. Internationally, the brand will benefit from the launch of Boreal, unveiled on July 10, which deployment in more than 70 countries will begin at the end of 2025 in Brazil. At the same time, New Koleos and Kardian will continue their expansion into new markets.
Dacia Brand
In the first half of 2025, the brand’s global sales (356,084 units) slightly declined compared to the first half of 2024 (-0.7%), due to Duster in Turkey now being sold under the Renault brand. However, it still holds a PC+LCV market share of 4.1%.
- With 151,948 vehicles sold worldwide in the first half of 2025, Dacia Sandero remains the best-selling model in Europe this year (PC), across all customer channels. Sandero has been the best-selling vehicle to retail customers in Europe since 2017.
- With 108,510 units sold worldwide, Dacia Duster remains the No. 1 SUV sold to retail customers in Europe. The 3rd generation of Duster has recorded nearly 200,000 orders since its launch a year ago.
- Dacia Spring recorded 19,452 vehicles sold in the first half of 2025, an increase of 62.5% compared to the first half of 2024. In total, more than 180,000 customers have become Spring owners since its launch, which remains the most accessible 100% electric offering on the market.
- Dacia Jogger recorded 42,381 units sold worldwide, down compared to the first half of 2024, in the non-SUV C-segment also in decline.
- Dacia Bigster, for which orders have been open since January 2025, has recorded a remarkable performance since its launch with 17,329 registered units. For this model, 69% of sales are in the hybrid 155 engine, and 88% in the highest trims (Extreme and Journey). Finally, Bigster is a real asset for customer acquisition with 80% of its French customers coming from competitors.
In Europe, in the PC market, Dacia’s sales increased by 1.1% with a total of 308,957 registrations and a market share of 4.5% (up by 0.1 point). The brand maintains its 9th place in the PC market and its 10th place in the PC+LCV market.
Furthermore, Dacia strengthens its position on the European podium of retail customer sales, thanks to its 5 models, and with the best market conquest and loyalty rates.
The brand continues its electrification and recorded 23.5% of its registrations in electrified engines in the first half of 2025, up by 14.4 points compared to the first half of 2024. Hybrid vehicles represent 17.2% of its sales, up by 11.8 points, notably thanks to the successful Duster hybrid. Spring sales increased bringing the share of electric vehicles to 6.2% of Dacia’s total sales (+2.6 points vs H1 2024).
Alpine Brand
Alpine continues its growth in the first half of 2025 with 5,015 registrations, up by 85% compared to the first half of 2024.
The A290 boosts the brand’s sales with 3,699 registrations worldwide. The very first Alpine city car, elected Car of the Year 2025, recorded 2,327 registrations in France.
In the two-seater sports coupé market, Alpine confirms its leading position in Europe with 1,181 A110 registrations (46% market share).
In 2025, the brand will have nearly 200 Alpine Stores with a new store opening in Ireland this summer.
RENAULT GROUP WORLDWIDE SALES BY BRANDS | |||
H1 2025 | H1 2024 | ∆ % vs. H1 2024 | |
Renault | 808,413 | 787,379 | +2.7% |
PC | 642,652 | 572,789 | +12.2% |
LCV | 165,761 | 214,590 | -22.8% |
Dacia | 356,084 | 358,526 | -0.7% |
PC | 353,804 | 354,350 | -0.2% |
LCV | 2,280 | 4,176 | -45.5% |
Alpine | 5,015 | 2,717 | +84.6% |
Mobilize (1) | 1,086 | – | |
Renault Group | 1,169,773 | 1,154,882 | +1.3% |
(1) Quadricycles are not aggregated with Total Sales |
RENAULT GROUP’S TOP 15 MARKETS (PC+LCV)
Volumes H1 2025 | Market Share (MS) | ∆ MS vs. H1 2024 | |||
(units) | (%) | (pts) | |||
1 | FRANCE | 284 ,704 | 27.7 | +1.6 | |
2 | ITALY | 105,559 | 11.1 | -0.1 | |
3 | SPAIN | 92,701 | 13.1 | +0.7 | |
4 | GERMANY | 71,681 | 4.7 | -0.0 | |
5 | TURKEY | 69,649 | 11.5 | -3.2 | |
6 | UNITED KINGDOM | 61,941 | 5.1 | +0.0 | |
7 | BRAZIL | 60,673 | 5.4 | +0.2 | |
8 | MOROCCO | 43,836 | 39.1 | -1.5 | |
9 | BELGIUM+LUXEMBOURG | 38,844 | 12.9 | +1.8 | |
10 | ARGENTINA | 31,607 | 10.2 | +1.0 | |
11 | SOUTH KOREA | 28,065 | 3.4 | +2.0 | |
12 | POLAND | 26,427 | 8.3 | -0.3 | |
13 | ROMANIA | 22,587 | 31.0 | -6.1 | |
14 | PORTUGAL | 20,816 | 14.9 | -0.3 | |
15 | INDIA | 16,031 | 0.6 | -0.3 | |
1 Outside Europe
2 ACEA scope
3&4 Renault brand and Dacia brand; PC markets in France, Germany, Spain, Italy and United-Kingdom
5 HEV, PHEV and EV; PC market in Europe