Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Première op de Salon van Genève

Nieuwe Scénic en Grand Scénic

Ter gelegenheid van de lancering van de Scénic Xmod krijgen ook de Scénic en Grand Scénic een facelift waardoor ook deze auto’s de nieuwe designidentiteit van het merk gaan dragen. Aan de voorkant komt het uitvergrote logo goed tot zijn recht op de hoogglans zwart gespoten grille. De elegante belijning van de auto en de kwaliteit van de gebruikte materialen benadrukken het dynamische en familiale karakter van de MPV.

In de auto is de waarneembare kwaliteit zoals we die kennen van deze Europees leider in zijn segment sinds 1996. In het dashboard zit het bekende TFT-scherm dat persoonlijk ingesteld kan worden afhankelijk van de gewenste informatie en daarnaast is er nu ook een deel voorbehouden aan het navigatiesysteem en de multimedia. R-Link is voor het eerst leverbaar in de Renault Scénic en werkt met een joystick die binnen handbereik is geplaatst en uiteraard ook het grote touch screen dat binnen het gezichtsveld van de bestuurder is geplaatst. Afhankelijk van de versies blijft de ‘op maat’ geluidskwaliteit van de Bose® nog steeds de maatstaf voor dit segment.

NOG MEER “ENERGY” IN DE SCÉNIC

Alle motoren van het Energy-gamma delen dezelfde filosofie: het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en de kilometerkostprijs drastisch verminderen, en daarbij rijplezier bieden én kwaliteit. De Renault Scénic XMOD en de nieuwe Scénic en Grand Scénic zijn leverbaar met de vier nieuwste Energy-motoren. Met name de compleet nieuwe Energy TCe 130 is verrassend met een verbruik dat maar liefst 15% is gedaald in vergelijking met de vorige TCe 130, ofwel meer dan 1 liter / 100 km minder verbruik bij gecombineerd verbruik*. Het is een soepele en snel reagerende motor die een heleboel rijplezier biedt en zich dynamisch toont in alle toerentallen. De Energy dCi 110 en Energy dCi 130 vallen beiden in de gunstige 20% bijtellingcategorie voor zakelijke rijders.

MADE IN FRANCE KWALITEIT

Sinds de marktintroductie in 1996 zijn er 4.300.000 Scénics van de band gerold in de fabriek van Douai. Renault heeft 420 miljoen geïnvesteerd in de aanpassing en modernisering van de fabriek van Douai die vanaf 2014 de topklasse modellen van het merk zal gaan produceren. Deze ambitie gaat samen met de introductie van een nieuwe fase in het kwaliteitsbeleid waarbij alle personeelsleden betrokken zijn. Het Douai ‘certified quality’ plan is gebaseerd op 4 pijlers: kwaliteitsnormen, dagelijks kwaliteitsmanagement, topcompetenties en de waarneembare kwaliteit.

Op 5 maart worden de nieuwe Scénic en Grand Scénic gepresenteerd op de autosalon in Genève en staan in mei bij de Renault dealer in de showroom. Prijzen en gedetailleerde specificaties worden op een later moment bekendgemaakt.

 

 

* Verbruik en uitstoot gehomologeerd conform de geldende wetgeving

over Renault Group