Re-Industry: Renault Group presenteert ambitieus plan om industriële basis te transformeren
- Renault Group presenteert een plan om zijn industriële basis fundamenteel te transformeren. Tussen nu en 2027 wil het bedrijf de productiekosten per voertuig met 30% verlagen voor voertuigen met verbrandingsmotor en met 50% voor elektrische voertuigen.
- De Renault Group Industrial Metaverse speelt een sleutelrol in de transformatie, waardoor de Group zijn concurrentievoordeel kan versnellen en de productie van voertuigen kan heruitvinden.
- Renault Group verhoogt flexibiliteit van zijn industriële basis en kondigt de komst van nieuwe modellen in zijn fabrieken aan.
Renault Group presenteert een plan voor een ingrijpende transformatie van zijn industriële fundament. Dit plan maakt deel uit van de Revolution-fase van Renaulution, het strategische plan om van Renault Group een autofabrikant van de toekomst te maken. Het doel is om tegen 2027 de productiekosten per voertuig met 30% te verlagen voor voertuigen met verbrandingsmotor en met 50% voor elektrische voertuigen. Het plan zal ook bijdragen aan het verkorten van de ontwikkelingstijd van voertuigen van drie naar twee jaar. De Group gaat zo in de hoogste versnelling en stelt ambitieuze doelen.
“Re-Industry vertegenwoordigt een allesomvattend transformatieplan, een complete 360° aanpak. Het hoofddoel is om voort te bouwen op onze bestaande sterke punten en datgene wat we al succesvol doen te versnellen. We streven ernaar om onze volledige industriële basis opnieuw vorm te geven en onszelf te positioneren op het hoogste niveau. Deze ingrijpende industriële transformatie zal onze basis flexibeler, meer gedigitaliseerd en uiterst concurrerend maken, terwijl we tegelijkertijd sneller kunnen inspelen op de verwachtingen van onze klanten.” – Thierry Charvet, Chief Industry & Quality Officer, Renault Group.