Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Nieuwe conceptauto Renault en tweede generatie Dacia Duster

Renault en Dacia nieuws op autoshow Frankfurt

Persbericht

SCHIPHOL-RIJK – Renault en Dacia presenteren op 10 en 11 september a.s. – de persdagen van de 65e editie van de IAA in Frankfurt – hun nieuws op een nieuwe locatie in hal 8 van het beurscomplex. Renault onthult onder meer een nieuwe conceptauto en Dacia stelt de tweede generatie van de Duster voor.

De persconferentie vindt plaats op 10 september 2013 in hal 8 – waar dit jaar de Renault- en Dacia-stands te vinden zijn. Van 13.30 tot 14.00 uur verzorgen Carlos Tavares (Chief Operating Officer) en Laurens van den Acker (Senior Vice President, Corporate Design) de persconferentie. Daarbij staan twee gebeurtenissen centraal: de wereldpremière van een nieuwe conceptauto van Renault en de onthulling van de tweede generatie van de Dacia Duster.

Nieuwe merkidentiteit
De nieuwe merkidentiteit van Renault staat centraal op de Renault-stand op de autoshow in Frankfurt. De nieuwe conceptauto die Renault er presenteert, is de recentste vertegenwoordiger van de nieuwe merkidentiteit. De conceptauto belichaamt de visie van Renault op de premiumauto van de toekomst.
Tijdens de beurs toont Renault voor het eerst alle zes conceptauto’s die elk afzonderlijk symbool staan voor een van de zes fasen in de levenscyclus van de mens. Die cyclus is de basis van Renaults nieuwe designbeleid.
Op de Renault-stand staan ook alle elektrisch aangedreven Z.E.-modellen, inclusief de nieuwste: de ZOE. Ruime aandacht is er ook voor het efficiënte Energy-motorengamma. Zowel de personenautomotoren als de Energy F1-motor voor het Formule 1-seizoen van 2014 nemen een belangrijke plek op de stand in.

Op de Dacia-stand is de nieuwe Duster de hoofdattractie. Vanzelfsprekend staat ook het huidige modellengamma hier opgesteld.

foto's

over Renault Group