Renault Kadjar: verleidelijke crossover
SCHIPHOL-RIJK - Na de onthulling van de Renault Kadjar op 2 februari jl, presenteert Renault op de Autosalon van Genève van 3 t/m 15 maart alle details van het interieur, de motoren en de versies van deze nieuwe crossover. Prijzen worden later bekendgemaakt. Verder toont Renault de ZOE met de volledig nieuwe door Renault zelf ontwikkelde elektrische motor, de nieuwe Clio R.S 220 EDC Trophy en de nieuwe Espace, die afgelopen najaar op de Autosalon van Parijs debuteerde.
“Renault, passion for life”, onze nieuwe merkidentiteit
Renaults nieuwe, door Laurens van den Acker ontwikkelde, meer op emotie gerichte designstrategie is gebaseerd op verschillende fasen van de levenscyclus. Sinds 2012 hebben de Renaults Clio, Captur, Twingo, Espace en nu ook de Kadjar gezorgd voor een dynamischer merkimago. In dit kader markeert de Autosalon van Genève het begin van een nieuwe fase, met de onthulling van de nieuwe merkidentiteit “Renault, passion for life” die het kenmerkende ‘Voitures à vivre’ gevoel extra kracht bij zet.
Renault-rijders moeten volledig onbelemmerd hun leven kunnen leiden. Het design en de uitgekiende details vergroten het plezier en prikkelen de zintuigen. De nuttige innovaties vergemakkelijken het dagelijkse leven. Geheel in lijn met de nieuwe identiteit is tevens het Renault-logo verder gemoderniseerd. Vanaf midden april zal deze nieuwe merkidentiteit wereldwijd worden toegepast in communicatie-uitingen.
RENAULT KADJAR: AVONTUURLIJK EN VERLEIDELIJK
Na het succes van de Renault Captur crossover in het B-segment, breidt Renault met de Kadjar zijn crossover-aanbod uit naar het C-segment. Hij is gebaseerd op het C-/D-platform van de Alliantie Renault-Nissan. De ervaring die de Alliantie heeft op het gebied van crossovers, is in de Kadjar gebundeld. Met de Kadjar heeft Renault internationale ambities. Renault produceert de Kadjar in het Spaanse Palencia voor de Europese markt, verschillende Afrikaanse landen en de landen langs de Middellandse zee. Vanaf 2016 wordt de Renault Kadjar ook in het Chinese Wuhan geproduceerd en is daarmee de eerste Renault die op Chinese bodem wordt gebouwd.
De Renault Kadjar is ontworpen onder leiding van Nederlander Laurens van den Acker (Directeur Industrial Design) en is een frisse, atletische verschijning van 4,45 bij 1,84 meter. Zijn lage daklijn geeft de auto een dynamische uitstraling. De brede spatborden met zwarte wielkastranden en de sensuele lijnen over zijn licht bollende flanken geven de Kadjar een vloeiend, atletisch silhouet. Alle versies zijn voorzien van buitenspiegels en deurgrepen in carrosseriekleur. De raamlijsten, de omlijsting van de dagrijverlichting en de dorpelpanelen zijn verchroomd. De carrosseriekleur Rouge Flamme is de introductiekleur. Fraaie lichtmetalen 17” of 19” wielen accentueren het robuuste karakter van de Kadjar. De bodemvrijheid van maar liefst 190 mm, het front met de opvallende grille en de skidplates onderstrepen de avontuurlijke inslag van de Renault Kadjar.
De Renault Kadjar is voorzien van een nieuw koplampdesign, dat is geïntroduceerd op de nieuwe Espace. De dagrijverlichting in de vorm van een C bestaat uit een reeks led-lampen, waarmee de auto zich extra onderscheidt.
Lees hier het volledige persdossier.