Renault kondigt acht nieuwe modellen aan voor meer winstgevende groei op internationale markten
- Renault presenteert ‘International Game Plan 2027’ als onderdeel van het strategisch plan Renaulution.
- Renault investeert € 3 miljard in de ontwikkeling van acht nieuwe modellen voor niet-Europese markten, waaronder vijf modellen voor het C- en D-segment, om het merk tegen 2027 te positioneren in de segmenten die de meeste waarde creëren.
- Doel van Renault buiten Europa: een derde van de verkochte modellen is elektrisch of een hybride.
- Productoffensief op basis van twee voertuigplatforms die waarde creëren voor klanten en de concurrentiepositie van Renault versterken:
- Nieuw, modulair en uitzonderlijke veelzijdig platform van Renault Group geschikt voor verschillende aandrijfsoorten (multi-energy), ontwikkeld voor Latijns-Amerika, Noord-Afrika, Turkije en India.
- CMA-platform (Compact Modular Architecture) voor het D- en E-segment, ontwikkeld in Zuid-Korea in samenwerking met Geely.
- Renault streeft naar een verdubbeling van de netto-inkomsten per verkochte auto buiten Europa tegen 2027 ten opzichte van 2019.
- De Renault Niagara Concept vertaalt de moderne geest van het merk voor internationale markten en is een voorbode van de volgende generatie Renault modellen die de komende jaren tot 2027 buiten Europa op de markt komt. Al deze modellen dragen het DNA van Renault en zijn aangepast aan de behoeften van lokale klanten.
- De Renault Kardian de eerste van de acht nieuwe modellen die door het merk wordt onthuld.