Renault maakt prijzen vernieuwde Master en Trafic bekend
SCHIPHOL-RIJK – De Trafic en Master – de twee belangrijkste bedrijfswagens in het aanbod van Renault – zijn grondig vernieuwd. Beide modellen zijn aanzienlijk gemoderniseerd op het gebied van frontdesign, interieur, rijhulpsystemen en motoren. De prijzen (excl. BTW) beginnen bij € 20.065,- voor de Renault Trafic en bij € 23.990 voor de Renault Master. De levering start in september.
Renault Trafic
De Renault Trafic staat in de Europese top-3 van bestverkochte bedrijfswagens in deze klasse. Zijn aantrekkingskracht wordt nu versterkt dankzij de vernieuwde voorzijde met kenmerkende led-dagrijverlichting volgens de nieuwste identiteit van Renault. Het gemoderniseerd dashboard, verbeterde materialen en bekledingsstoffen en optimale connectiviteit en infotainment creëren een prettige werkomgeving die alles heeft wat van een ‘mobiel kantoor’ verwacht wordt.
Voor extra gebruiksgemak kan de laadruimte met een inhoud van 3,2 tot 8,6 kubieke meter worden voorzien van 270° openslaande achterdeuren, krachtige led-binnenverlichting, een doorlaadluik voor maximaal 4,15 meter laadlengte en achttien sjorogen. Voor extra veiligheid en gemoedsrust is de nieuwe Trafic voorzien van een ‘Wide View’ achteruitkijkspiegel met anti-dodehoek functie, parkeerhulp met achteruitrijcamera, speciale stabiliteitscontrole voor rijden met een aanhanger en full led-koplampen met een aanzienlijk grotere lichtopbrengst vergeleken met halogeenlampen.
De 2,0-liter dCi dieselmotor voor de Trafic voldoet aan de WLTP emissienorm Euro 6d-temp en is beschikbaar met vermogens van 120 tot 170 pk (88 tot 125 kW) en maximaal 380 Nm. Voor het eerst zijn de twee krachtigste motoren te combineren met een EDC-automaat.
Renault Master
De Master staat bijna veertig jaar bekend als hét werkpaard in het lichte bedrijfswagenaanbod van Renault. De nieuwste versie wordt gekenmerkt door het aangepaste front waarbij de nieuwe grille, koplampen en C-vormige led-dagrijverlichting zorgen voor een aanzienlijk modernere uitstraling.
Net als bij de Trafic is het interieur van de Master grondig herzien met een vernieuwd dashboard, verchroomde accenten, nieuw instrumentenpaneel, verbeterde bekledingsstoffen en een nieuw stuurwiel. Hij biedt een dockingstation voor een tablet, inductielader voor smartphones en een geïntegreerd infotainmentsysteem van het type R-LINK Evolution of Media Nav Evolution. Beide zijn compatible met Apple CarPlay. De term ‘mobiel kantoor’ is hier dus meer dan ooit van toepassing, temeer dankzij 105 liter aan opbergvakken in het interieur (meeste in deze klasse) en handige ‘Easy Life’ dienblad voor tijdens de lunchpauze.
Nieuwe rijhulpsystemen zorgen voor meer actieve veiligheid en rijgemak. De systemen helpen bij parkeren, waarschuwen voor verkeer in de dode hoek of als je onbedoeld de rijstrook verlaat en grijpen in om een kop-staartbotsing te helpen voorkomen. Een andere prettige voorziening is ‘Side Wind Assist’, een stabilisatiehulp bij zijwind.
De 2.3-liter dCi twinturbo dieselmotor (WLTP emissienorm Euro 6d-temp) is er met vermogens tot 180 pk (132 kW) en 400 Nm koppel. Afhankelijk van de uitvoering is de Master ook leverbaar met een automatische transmissie Quickshift en als Master Z.E. met volledig elektrische aandrijving.
Met bijna 350 beschikbare versies, drie hoogte- en vier lengtevarianten, een laadinhoud van 8 tot 22 m3, toegestane maximumgewichten van 2,8 tot 4,5 ton en een gevarieerd aanbod van carrosserie-uitvoeringen is er voor iedere taak een op maat gesneden Renault Master leverbaar.