Social Media Monitor plaatst Renault en Dacia op plaatsen 1 en 3
Renault Nederland zet social media het beste in
SCHIPHOL-RIJK – Renault maakt van alle automerken in Nederland het beste gebruik van social media. Dat is de uitkomst van de jaarlijkse Social Media Monitor. Dacia legde in het onderzoek beslag op een keurige derde plek.
Al sinds 2010 is Renault Nederland zeer actief op social media. ‘Al vanaf het begin investeren we in onze langetermijnstrategie op dit gebied. Daarom zijn we blij dat deze inzet duidelijk is terug te zien in de resultaten van het onderzoek’, aldus Jos van den Bergh, Manager Marketing Communicatie van Renault Nederland. ‘We richten onze pijlen niet alleen op de fans, maar activeren ook onze eigen medewerkers. Zo ontwikkelen we heel Renault Nederland tot een “social” organisatie.’
Behalve met de Facebook-pagina met 150.000 fans, is Renault ook volop op andere social media actief, met YouTube, LinkedIn, Google+, Instagram en Twitter.
Over het onderzoek
Onderzoeks- en adviesbureau Social Embassy neemt jaarlijks de honderd grootste adverteerders van Nederland onder de loep. Het betrekt in het onderzoek ook honderd andere merken, die volgens de onderzoekers niet mogen ontbreken. Op basis van diverse criteria – zoals de kwaliteit van de content en de interactie met de klant – beoordeelt een vakjury de merken en stelt een ranglijst op. Daarin staat Renault op de 23e plaats en Dacia op 34.