Renault nieuwe Premium Partner van Roland-Garros
RENAULT LEVERT O.A. HONDERD EXEMPLAREN VAN MEGANE E-TECH ELECTRIC
Als onderdeel van de nieuwe merkstrategie van Renault worden wereldwijde samenwerkingen meer gestroomlijnd en concentreert het merk zich op enkele pijlers die een aanzienlijke toegevoegde waarde kunnen bieden. In dit kader richt Renault zich nu op sport met twee belangrijke partnerschappen. Renault is niet alleen partner van de Franse rugbyfederatie, maar is nu ook een vijfjarige samenwerking aangegaan met het tennistoernooi van Roland-Garros.
RENAULT X ROLAND-GARROS
Het partnerschap tussen de Grand Slam van Parijs en Renault markeert een nieuw hoofdstuk in de rijke geschiedenis van beide organisaties. Met ingang van komend toernooi dat van 16 mei tot en met 5 juni 2022 wordt gehouden, is Renault de nieuwe Premium Partner van Roland-Garros. De samenwerking is getekend voor een periode van vijf jaar.
Renault en Roland-Garros hebben dezelfde roots. Ze zijn beide geboren in Frankrijk, hebben een sterke internationale ambitie en delen gemeenschappelijke waarden van ‘Made Of France’, passie en durf. De samenwerking tussen Renault en de Franse tennisfederatie (FFT) – de organisator van Roland-Garros – legt de basis van twee belangrijke strategische pijlers voor beide merken: duurzame mobiliteit en sociale verantwoordelijkheid.
ELEKTRISCH WAGENPARK
Renault en Roland-Garros delen dezelfde intentie om zich op een steeds verantwoordelijkere manier te gedragen. Daarbij vormt duurzame mobiliteit voor beide merken de kern. Renault versnelt zijn transformatie met als doel om tegen 2030 een volledig elektrisch merk in Europa te worden.
De samenwerking en toewijding op het gebied van duurzame mobiliteit komt nu tot uiting in de elektrische vloot van honderd Renault Megane E-Tech electric modellen die Renault ter beschikking stelt aan de ‘French Open’, als onderdeel van het totale wagenpark van 160 voertuigen.
‘GIVE ME FIVE’
Tegelijk met de aankondiging van de nieuwe samenwerking met Roland-Garros introduceert Renault ook ‘GIVE ME 5’: een nieuw, sociaal verantwoordelijkheidsproject gericht op jonge generaties. Als eerste stap wil Renault de tennissport promoten door tennisbanen in voorstedelijke gebieden te renoveren met de hulp van lokale kunstenaars. Naar verwachting zullen tegen het einde van het jaar twee banen in Frankrijk worden geopend.
Om het ‘GIVE ME 5’-project te helpen financieren, lanceert Renault tijdens het toernooi van Roland-Garros de ‘Let Challenge’. Elke keer wanneer een geserveerde bal het netkoord raakt voordat die op de baan belandt, wat gemiddeld meer dan 2.000 keer gebeurt tijdens het toernooi, wijst Renault een bedrag toe aan dit sociale initiatief. Verder zal het merk groepen kinderen en tieners uit een kansarme omgeving uitnodigen om een dag te assisteren en een exclusieve ervaring te beleven bij Roland-Garros.
ACTIVITEITEN BINNEN EN BUITEN HET STADION
Als onderdeel van de nieuwe samenwerking en tevens voor het eerst in de geschiedenis van Roland-Garros, is het merklogo van Renault tijdens het gehele toernooi – van de kwalificatierondes tot de finale – te zien op de netten van de vijf hoofdbanen (Philippe-Chatrier, Suzanne-Lenglen, Simonne-Mathieu en op de n°7 en n°14 banen).
Tijdens het toernooi is Renault ook aanwezig met een 150 m² grote stand waar bezoekers meer te weten kunnen komen over het toekomstige, elektrische en geëlektrificeerde productaanbod van het merk. Zo zijn daar de Renault Megane E-Tech electric, Renault 5 Prototype en de geheel nieuwe Renault Austral, te bewonderen, waarbij de Austral overigens zijn officiële publieksdebuut maakt.
Fans van mobiliteit en tennis kunnen zich ook opmaken voor andere experiences:
Renault Green Line: iedereen die bereid is om het toernooi zonder uitstoot te bereiken, kan dit dankzij Renault doen. Het autodeelbedrijf ZITY by Mobilize biedt klanten de mogelijkheid om Roland-Garros te bereiken en direct naast het stadion te parkeren op een van de vijf ZITY-parkeerplaatsen. Nieuwe klanten profiteren van een speciale promotie.
Renault The Originals Line: vertrekkend vanuit het Atelier Renault, de flagships store van het merk op de Champs-Elysées in Parijs, krijgen tennisfans de kans om een unieke ervaring te beleven op een RATP-bus uit de jaren dertig die hen rechtstreeks naar het stadion zal brengen.
Renault Electro-Pop Line: ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van Renault heeft het merk vijf historische modellen omgebouwd en voorzien van 100% elektrische aandrijving, waarmee fans en gasten naar het Roland-Garros-stadion kunnen.