Renault presenteert ALASKAN Concept en onthult ambitieuze plannen voor de markt voor lichte bedrijfswagens
SCHIPHOL-RIJK – Renault wil als producent van lichte bedrijfswagens een nieuwe stap zetten. Het merk is al 17 jaar nummer één op de Europese markt en heeft een sterke positie op de Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse markt. De fabrikant is vastberaden deze successen uit te bouwen. Daarmee groeit Renault uit van Europese koploper tot een wereldwijd bedrijfswagenmerk op topniveau.
Om die ambitie te realiseren, breidt Renault zijn activiteiten uit in het segment van de pick-ups. Deze modelvariant is wereldwijd goed voor meer dan een derde van de verkopen van lichte bedrijfswagens. Afgelopen juni lanceerde Renault in Buenos Aires de Renault Duster Oroch, bestemd voor de Zuid-Amerikaanse markt. De ALASKAN Concept die Renault vandaag introduceert, is een opvallend en concrete studie van een pick-up die de fabrikant wereldwijd wil aanbieden. De auto werd ontworpen door Nederlander Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design.
Tegelijk met dit product- en marktoffensief lanceert Renault een wereldwijd expert merk: Renault Pro+, bestemd voor klanten en gebruikers van lichte bedrijfswagens. Behalve dat Renault Pro+ service en producten op maat levert, begeleidt het gespecialiseerde Pro+ netwerk zijn zakelijke klanten optimaal in elke fase, van advertising tot aftersales-service. Renault Pro+ maakt de klantbeloften van Renault concreet en is een integraal onderdeel van de ambities om wereldwijd koploper te worden op de markt voor lichte bedrijfswagens.