Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Rijden met de nieuwe Renault Clio: toonaangevend dankzij E-Tech full hybrid technologie

CLIO   Renault

De Renault Clio is sinds de introductie in 1990 een ononderbroken hit. Tot op heden zijn wereldwijd al 16 miljoen exemplaren verkocht. Hij werd verkozen tot de favoriete auto van Frankrijk, groeide uit tot een internationale bestseller en werd tweemaal uitgeroepen tot ‘European Car of the Year’. De Renault Clio is al vijf generaties lang een van de meest emblematische modellen op de markt en heeft zich nu opnieuw uitgevonden. Hij illustreert op perfecte wijze de ‘Nouvelle Vague’ van het merk met een reeks innovaties. Met zijn nieuwe stijl oogt de Clio nog aantrekkelijker en eleganter, terwijl het chique en gedistingeerde interieur de nieuwe designtaal van het merk vertegenwoordigt. De nieuw ontworpen voorzijde heeft een technologisch hoogwaardige uitstraling, met een vernieuwde lichtsignatuur die de nieuwe identiteit van het merk weerspiegelt. Tegelijkertijd zorgen de strakke en nauwkeurige lijnen voor een krachtigere uitstraling en wordt het karakter van een levendig statussymbool verder versterkt. Tevens is de nieuwe Clio geüpdatet met nieuwe technologie. Er is voor iedere behoefte een passende Clio beschikbaar.

De Renault Clio was oorspronkelijk leverbaar met keuze uit meerdere benzine- en dieselmotoren. Om voortdurend te voldoen aan de behoeften en verwachtingen van klanten ten aanzien van brandstofefficiëntie en CO2-reductie is het aanbod van motoren geleidelijk aangepast en werd de Clio in 2020 voor het eerst leverbaar met hybride-aandrijving. Nu is de E-Tech full hybrid 145-aandrijflijn één van de belangrijkste troeven van het merk en het hoogtepunt in de line-up. De nieuwe Clio E-Tech full hybrid 145 combineert optimaal rijplezier met indrukwekkende efficiency, met een gemiddeld brandstofverbruik van 4,2 l/100 km. Daarnaast is de Renault Clio voor het eerst leverbaar in de uitvoering Esprit Alpine. Deze sportieve, stijlvolle en technisch hoogwaardige versie staat garant voor een intense beleving die alles omvat waar de Renaulution voor staat.

Om ook toonaangevend te zijn op het gebied van connectiviteit biedt de nieuwe Clio een breed scala aan technologieën die het rijden gemakkelijker maken en een soortgelijke, digitale ervaring bieden die klanten gewend zijn in hun dagelijks leven. Dankzij het Renault EASY LINK-multimediasysteem met draadloze smartphoneconnectie, MULTI-SENSE-instellingen en twintig geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) is de nieuwe Clio intuïtiever en meer connected dan ooit. Het is echt een auto ‘om mee te leven’. De prijzen worden binnenkort gecommuniceerd en de introductiemodellen staan na de zomer bij de Renault dealer in de showroom.

Fabrice Cambolive, CEO van Renault: “De Renault Clio is een doorlopend succes. Het is wereldwijd de bestverkochte auto uit Frankrijk en segmentleider in Europa. De nieuwe Clio onderstreept zijn moderne karakter met zijn nieuw ontworpen, expressieve voorzijde. De E-Tech full hybrid-aandrijflijn is een genot om mee te rijden, stoot minder uit en biedt een grotere actieradius: 107 kW (145 pk), slechts 95 gram CO2/km en 4,2 l/100 km (WLTP). Deze technologie is ideaal voor klanten om hun dieselauto te vervangen.

Gilles Vidal, Vice-President Design van Renault: “Er is een echt liefdesverhaal met de Clio in Frankrijk en eigenlijk over de hele wereld. Daarom wilden we de kernwaarden van dit icoon vieren en die naar een hoger niveau tillen door hem te transformeren. We hielden rekening met de behoefte aan homogeniteit en het idee om deze in de toekomst te projecteren, met een meer technologiegerichte ontwerpstijl en met behoud van de menselijke touch. De nieuwe Clio combineert op succesvolle wijze de genereuze vormen en gebeitelde volumes met technische, gestructureerde, precieze en efficiënte lijnen.”

Lees volledig persdossier in de bijlage

over Renault