Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Wereldwijde verkoopresultaten 2018

Verkoopresultaten Groupe Renault: 3,9 miljoen voertuigen in 2018, plus 3,2% inclusief Jinbei en Huasong

Persbericht

SCHIPHOL-RIJK – In 2018, Groupe Renault recorded 3,884,295 vehicles sold, including 2,532,567 (-5.2%) for Renault and 700,798 (+7.0%) for Dacia. Lada's sales increased by 18.7% to 398,282 registrations and Renault Samsung Motors' registrations fell by 14.9% to 84,954 vehicles. Jinbei and Huasong sold 165,603 vehicles.

Groupe Renault sign
  • Wereldwijde verkoop Groupe Renault groeit 3,2% – inclusief de merken Jinbei en Huasong die sinds 1 januari 2018 in de resultaten worden meegenomen. Ten opzichte van 2017, namen de volumes van Groupe Renault af met 1,2% in een 0,3% dalende markt.
  • Europese afzet stabiliseerde in 2018 (+0,5%)
  • Groupe Renault continueert het Drive the Future-plan door internationale uitbreiding, met 50,6% van de verkoop die nu buiten Europa wordt geregistreerd (49,2% in 2017), mede dankzij de integratie van de Jinbei en Huasong merken.
  • In het segment elektrische auto’s van Renault, namen de verkopen toe met 37% in 2018, met een substantiele versnelling in het tweede halfjaar (+62%). Renault is Europees marktleider in het EV-segment met een marktaandeel van 22%.
  • In het segment van lichte bedrijfswagens liet Groupe Renault een verkoopgroei van 33,7% noteren (619.229 voertuigen). Exclusief Jinbei en Huasong steeg de afzet met 0,9% tot 467.042 voertuigen
  • Groupe Renault voorziet een lichte verkoopgroei in 2019, met een toename in het tweede halfjaar dankzij de lancering van nieuwe internationale modellen, waaronder de nieuwe Clio – het vlaggenschip model voor Groupe Renault in Europa – die onhuld wordt op de autosalon van Genève.

Zie voor meer informatie het Engelse persbericht.

downloads

over Renault Group