Renault in de prijzen bij Cross Media Awards 2018
SCHIPHOL-RIJK – Renault heeft de zilveren award gewonnen bij de Cross Media Awards 2018. De prestigieuze onderscheiding werd veroverd dankzij de succesvolle resultaten in de ‘Renault Scénic Retargeting Case’. Proactief marketingbeleid en innovatieve technologie resulteerden in een aanzienlijke verhoging van het aantal online leads naar aanleiding van een tv-commercial.
Als op tv een commercial van de Renault Scénic wordt uitgezonden, heeft dat direct effect op het aantal websitebezoekers. Die piek duurt echter maar kort. De bezoekers zijn vaak net zo snel weer weg om verder tv te kijken. Het is dus de kunst die sitebezoekers langer vast te houden en meer leads te creëren.
“Deze belangrijke prijs is een erkenning voor het innovatieve marketingbeleid”
In de zogeheten Renault Scénic Retargeting Case is Renault de samenwerking aangegaan met mediabureau OMD, Annalect en MediaSynced om het kijkgedrag van deze groep websitebezoekers beter in kaart te brengen. Dat is een technisch ingewikkeld proces, maar het is gelukt om de bezoekers per tv-zender in kaart te brengen en op te volgen met ‘programmatic display advertising’. De prestaties van tv-retargeting presteerden hierdoor maar liefst 240% beter. Doordat met een grotere groep sitebezoekers relevanter kan worden gecommuniceerd, kunnen veel meer leads voor de Renault Scénic gewonnen worden.
Deze vooruitstrevende mediastrategie werd door de vakkundige jury van de Cross Media Awards 2018 beloond met de zilveren award. Deze belangrijke prijs is een erkenning voor het innovatieve marketingbeleid.
“Renault ziet dat in de communicatie met hedendaagse consumenten alle mediacontactmomenten consistent en relevant ingeregeld moeten worden. Door relevant publiek voor de Renault Scénic te bereiken met behulp van traditionele tv-media en te profiteren van het momentum kan een grotere groep potentiele kopers worden opgebouwd, wat uiteindelijk resulteert in meer leads”, zegt Jos van den Bergh Manager Marketing Communication.
Roland Teerenstra, Managing Director OMD, voegt daaraan toe: “Het actiegericht maken van traditionele tv door middel van data en technologie is pure innovatie die zich direct terugbetaalt in businessresultaat voor Renault. En dat is waar wij het voor doen bij OMD in nauwe samenwerking met onze collega’s van Annalect!”
Meer informatie over de innovatieve Renault Scénic Retargeting Case is te bekijken via https://www.youtube.com/watch?v=reh4INOmVdM.