Topprestatie op het gebied van sales en klanttevredenheid

Achterhoekse Herwers Groep verkozen tot Renault Dealer of the Year 2011

SCHIPHOL-RIJK – De Herwers Groep is in Nederland verkozen tot Renault Dealer of the Year 2011. Tijdens de nieuwe jaarlijkse Renault Dealer of the Year-verkiezing is de in het oosten van ons land gevestigde dealergroep als winnaar uit de bus gekomen. De verkiezing weegt de totale prestatie van een Renault-dealerbedrijf: de Sales- en After Sales-activiteiten, de kwaliteit van de servicelening en de rentabiliteit.

De Herwers Groep heeft Renault-dealers in Hengelo, Doetinchem, Neede en Zevenaar en operators in Doesburg, Zelhem, Aalten en Winterswijk. Het bedrijf werd afgelopen jaar ook al eerste in de Renault Global Quality-wedstrijd, de voorloper van Dealer of the Year. ‘We zijn heel blij met deze erkenning’, zegt Jos Herwers, Directeur van de Herwers Groep. ‘Kwaliteit bieden is bij ons de standaard, daar zijn we continu op alle fronten mee bezig. We willen dat zowel onze medewerkers als onze klanten zich bij ons thuis voelen. Daarom denken we altijd vanuit de klant en is ons personeel goed getraind. Tel daar onze gezonde organisatiestructuur bij op en dan haal je je doelen bijna vanzelf. De Dealer of the Year Award is een mooie beloning voor de inspanningen van ons team.’

Constant hoge kwaliteit
De twee beste Nederlandse Renault-dealers van de Dealer of the Year-verkiezing ontvingen tijdens een feestelijke bijeenkomst in Parijs op 19 april hun onderscheiding uit handen van President-Directeur van Renault Carlos Ghosn. Hij sprak lovende woorden over de organisatie van de dealers en hun professionele medewerkers. ‘In een landelijk dealernetwerk tot de top behoren vereist een constante, hoge kwaliteit en een voortdurende inzet van de medewerkers. Als Renault zijn wij ontzettend blij met deze voorbeeldbedrijven’, aldus Ghosn.

Renault Dealer of the Year
Met de Dealer of the Year-verkiezing stimuleert Renault zijn dealers wereldwijd om nóg beter te presteren. De wedstrijd draait om de prestaties op het gebied van Sales, After Sales, kwaliteit van serviceverlening én rentabiliteit. Renault beoordeelt dealers maandelijks op tien prestatie-indicatoren, zoals klanttevredenheid en leadopvolging.
10 procent van de beoordelingscriteria is lokaal georiënteerd, om rekening te kunnen houden met de verschillende omstandigheden in de diverse landen. De overige 90 procent is wereldwijd hetzelfde. De beoordelingsperiode loopt van 1 januari tot en met 31 december. Het doel van de Dealer of the Year-verkiezing is het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van de winstgevendheid.

[fotobijschrift]
De heer Jos Herwers (midden), Directeur van de Herwers Groep, temidden van de Hoofddirectie van Renault tijdens de uitreiking van de Dealer of the Year Award.