Nieuwe Renault Trafic en Master

De bedrijfswagens van Renault gaan de strijd aan

Renault is sinds 1998 de onbetwiste leider op de lichte bedrijfswagenmarkt. Om deze positie te versterken, heeft Renault de Trafic en de Master vernieuwd. Samen met de nieuwe Kangoo Express, die half 2013 is gelanceerd, is het bedrijfswagenaanbod van Renault sterker dan ooit. De productie van de nieuwe Trafic is verplaatst van de Spaanse Nissan-fabriek naar de Renault-fabriek van Sandouville in Frankrijk. De Master blijft in Batilly van de band lopen en de Kangoo Express in Maubeuge.

Na een succesverhaal van 34 jaar en 1,6 miljoen geproduceerde auto’s, lanceert Renault nu de derde generatie van de Trafic. De nieuwe Trafic behoudt z’n sterke punten en is op andere punten verbeterd. Onder een robuust en dynamisch design dat de merkidentiteit van Renault uitdraagt, toont de nieuwe Trafic grotere afmetingen, waardoor de auto onder andere comfortabeler en functioneler wordt. De overhang vóór en achter is langer geworden met respectievelijk 10 en 11 centimeter. De laadlengte is de langste van de markt met 3,75 m voor de L1 en 4,15 m voor de L2. Het tussenschot is 3 centimeter verder naar achteren geplaatst, ten gunste van de ruimte in de volledig vernieuwde cabine. Het is nu een volwaardig ‘mobiel kantoor’ met een interieur vol handige items zoals speciale houders voor smartphone en tablet, een speciale ruimte voor een laptop, en ook een A4 notitieblokhouder… allemaal zaken om het leven van de professional te vergemakkelijken. De nieuwe Trafic is uitgerust met de 1,6 liter R9M dieselmotor die wordt aangeboden met een enkele turbo (90 of 115 pk) of Twin Turbo (120 of 140 pk), en met of zonder Stop & Start. Met de zuinige en krachtige dCi 120 verbruikt de nieuwe Trafic slechts 5,7 l/100 km*. Professionals zullen hun verbruik zien dalen met 1 l/100 km* in vergelijking met de Trafic II. De nieuwe Renault Trafic is vanaf heden te bestellen en staat vanaf september bij de dealer.

De Master, de grote bedrijfswagen van Renault, is binnen zijn segment buitengewoon populair. In 2013 had hij in Europa een marktaandeel van 11,9% (4e plaats). Het nieuwe model is erop gericht om de prestaties en de mate waarin hij aansluit bij de verwachtingen van klanten nog verder te verbeteren. Ook de Master krijgt enkele motoren die zijn voorzien van Twin Turbo techniek en meer vermogen bieden (tot 165 pk) bij minder verbruik (tot 1,5 l/100 km** minder). De nieuwe Renault Master biedt nog meer comfort en veiligheid doordat hij is uitgerust met de nieuwste generatie ESC met Extended Grip, Hill-start assist, Trailer Swing Control*** en Adaptive Load Control, maar ook met de Wide View spiegel die de dode hoek verkleint. Ook komt de nieuwe Master met een gloednieuwe gesloten bestel: de L4 (H2 en H3) RWD enkellucht, die speciaal is ontwikkeld voor koeriersbedrijven en andere bedrijven die veel kilometers maken en veel volume vervoeren. Al deze vernieuwingen gaan samen met een gerestyled front, dat modern en dynamisch is en de merkidentiteit van Renault uitdraagt. De nieuwe Master is vanaf heden te bestellen en staat vanaf september bij de dealer.

Lees de volledige persmap in de bijlage.

* Gehomologeerd verbruik conform de geldende wetgeving – gemengd gebruik personenversie L1H1
** Verbruik gehomologeerd conform de geldende wetgeving. Gemengd gebruik versie L2H2 Energy dCi 165 vs versie dCi 150
*** Gekoppeld aan de optie trekhaak, gemonteerd in de fabriek.