Topprestatie op het gebied van sales en klanttevredenheid

De Friese Renault dealer ABD wint 2de prijs in Verkiezing Renault dealer of the Year 2011

SCHIPHOL-RIJK – De Friese Renault dealer ABD heeft de 2e prijs behaald in de nieuwe jaarlijkse ‘Renault dealer of the Year’-verkiezing. De verkiezing weegt de totale prestatie van een Renault-dealerbedrijf: de Sales- en After Sales-activiteiten, de kwaliteit van de servicelening en de rentabiliteit.

ABD Renault heeft vestigingen in Leeuwarden, Heerenveen, Drachten en Sneek en operators Auto Beerda in Kollum, garage Fokkema in Franeker, autobedrijf Rosier in Veendam en automobielbedrijf Van den Akker in Dokkum. Het bedrijf staat voortdurend hoog in de landelijke kwaliteitsstatistieken van Renault-dealers. In 2008, 2009 en 2010 scoorde ABD Renault het best op het gebied van klanttevredenheid. Directeur Wybe Kooistra: ‘Bij ons staat persoonlijke service voorop. Met ons team zijn we uitstekend in staat om onze klanten goed van dienst te zijn. En als er een keer iets misgaat, lossen we het zo op dat de klant alsnog tevreden is. We komen elke week met de verantwoordelijken van de diverse afdelingen bij elkaar om eventuele knelpunten weg te nemen. Ik ben dan ook trots op het team en deze mooie prestatie!’

Constant hoge kwaliteit
De twee beste Nederlandse Renault-dealers van de Dealer of the Year-verkiezing ontvingen tijdens een feestelijke bijeenkomst in Parijs op 19 april hun onderscheiding uit handen van President-Directeur van Renault Carlos Ghosn. Hij sprak lovende woorden over de organisatie van de dealers en hun professionele medewerkers. ‘In een landelijk dealernetwerk tot de top behoren, vereist een constante, hoge kwaliteit en een voortdurende inzet van de medewerkers. Als Renault zijn wij ontzettend blij met deze voorbeeldbedrijven’, aldus Ghosn.

Renault Dealer of the Year
Met de Dealer of the Year-verkiezing stimuleert Renault zijn dealers wereldwijd om nóg beter te presteren. De wedstrijd draait om de prestaties op het gebied van Sales, After Sales, kwaliteit van serviceverlening én rentabiliteit. Renault beoordeelt dealers maandelijks op tien prestatie-indicatoren, zoals klanttevredenheid en leadopvolging.
10 procent van de beoordelingscriteria is lokaal georiënteerd, om rekening te kunnen houden met de verschillende omstandigheden in de diverse landen. De overige 90 procent is wereldwijd hetzelfde. De beoordelingsperiode loopt van 1 januari tot en met 31 december. Het doel van de Dealer of the Year-verkiezing is het verhogen van de klanttevredenheid en het verbeteren van de winstgevendheid.

[fotobijschrift]
De heer Wybe Kooistra (midden), Directeur van de Herwers Groep, temidden van de Hoofddirectie van Renault tijdens de uitreiking van de Dealer of the Year Award.