Renault vervoert ruim 60.000 bezoekers Dutch Design Week met elektrische ZOE

Dutch Design Week 2018 (DDW) is voor Renault als partner van het evenement zeer succesvol verlopen. 60.000 bezoekers maakten gebruik van de gratis vervoersdienst met de elektrische Renault ZOE, er was veel aandacht voor het unieke SYMBIOZ-huis en Laurens van den Acker stond als ambassadeur van DDW in het middelpunt van de belangstelling.

Dutch Design Week, die dit jaar van 20 tot en met 28 oktober in Eindhoven werd gehouden, is het grootste designevenement van Noord-Europa. Het event trok 355.000 bezoekers en het werk van circa 2.600 exposanten werd een week lang tentoongesteld op 110 verschillende locaties.

“De Design Rides reden samen maar liefst 50.000 emissievrije kilometers door Eindhoven”

Om alle bezoekers te vervoeren tussen de verschillende locaties, stelde Renault 45 exemplaren van de elektrische ZOE ter beschikking als zogeheten Design Ride – een gratis vervoersdienst met een opvallend designstuk op het dak. De Design Rides reden samen maar liefst 50.000 emissievrije kilometers tijdens DDW en om de elektrische auto’s op te laden, werd in Eindhoven een van de grootste mobiele laadpleinen in Europa gebouwd.

Tijdens DDW was er ook veel belangstelling voor het SYMBIOZ-concept, bestaande uit een huis en een auto. Midden op het Ketelhuisplein in Eindhoven konden bezoekers ervaren hoe SYMBIOZ en zijn omgeving in de toekomst met elkaar kunnen communiceren. Het SYMBIOZ-concept is ontworpen door de Nederlander Laurens van den Acker, sinds 2009 Senior Vice President Corporate Design van Renault, die als ambassadeur van DDW zelf ook in Eindhoven aanwezig was.