Renault en Dacia Live Chat: live verbinding nu zeven dagen in de week beschikbaar

SCHIPHOL-RIJK – Om klanten een nog betere online service te bieden en het dealernetwerk verder te digitaliseren, zijn de ‘openingstijden’ van de Renault en Dacia ‘Live Chat’ verder verruimd. Deze vorig jaar gelanceerde service, waarmee klanten online rechtstreeks in contact kunnen komen met een Renault of Dacia chat agent, is nu dagelijks beschikbaar van 8.00 tot 24.00 uur, ook tijdens vakantieperioden.

Met de live chatverbinding op renault.nl en dacia.nl kun je direct in contact komen met een chat agent van Renault of Dacia. Hiermee bieden Renault en Dacia een optimale, persoonlijke, online service om bijvoorbeeld informatie op te vragen over een nieuwe auto, hulp te krijgen bij het configureren van een nieuw model of een brochure of offerte aan te vragen.

De klant komt nu direct in contact met een chat agent in een centraal ‘live chat center’. Specifieke vragen en wensen, bijvoorbeeld een aanvraag voor een proefrit, worden vervolgens door de dealer opgevolgd om klanten nog beter van dienst te zijn.

Met deze online service continueert Renault zijn Easy Life missie om een gemakkelijke en laagdrempelige klantervaring te bieden. Voor deze verbinding hoeft geen extra software of applicatie gedownload te worden. De vernieuwde live chatfunctie is sinds 1 februari jl. operationeel en er wordt reeds veelvuldig gebruik van gemaakt.

Nagenoeg direct na de start van de COVID-19 maatregelen, die door het Renault en Dacia dealernetwerk strikt worden nageleefd, is de Live Chat van start gegaan. Deze online tool is een perfect aanvullend instrument om, als het reguliere showroombezoek niet past of mogelijk is, klanten een kwalitatieve en digitale interactie te kunnen bieden.