Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Persdossier Mondial de l'Automobile 2012

HET NIEUWE GEZICHT VAN RENAULT

Renault gebruikt de Autosalon van Parijs om het vernieuwde design van het team van Nederlander Laurens van den Acker extra onder de aandacht te brengen. Op de Renault-stand staan prominent de nieuwe Clio en de ZOE, modellen die symbool staan voor de nieuwe stilistische weg die Renault is ingeslagen.

De nieuwe Clio en de ZOE hebben de beste innovaties van Renault meegekregen:

Media NAV en de Renault R-Link zijn ingebouwde multimediasystemen, die de schakel vormen tussen auto en bestuurder.

Een nieuwe Clio met een gamma motoren gebaseerd op de ervaring van de F1-motorenbouwers. Bijzonder is de onthulling van twee benzinemotoren die gekoppeld zijn aan de Renault EDC versnellingsbak met dubbele koppeling: TCe 120 EDC voor de topversies en 1.6 T Renault Sport 200 EDC voor de nieuwe Clio R.S. 200 EDC.

De Renault ZOE waar maar liefst zestig patenten voor zijn aangevraagd, waaronder zes wereldprimeurs. Renault heeft al zijn kennis over elektrische aandrijving ingezet bij het ontwikkelen van de ZOE. Het merk zet hiermee een nieuwe vorm van rijden neer: zen, geruisloos en zonder uitstoot.

Meer dan ooit werkt Renault aan de beperking van de ecologische afdruk van zijn auto’s.
Het merk haalt daarbij al het mogelijke uit de kast. Uiteraard met elektrische auto’s zoals de Renault ZOE die geen CO2 uitstoot in gebruik. Maar ook aan de verbrandingsmotoren wordt gewerkt. Daardoor heeft de Clio met de nieuwe motoren een ongekend lage emissie. Met cijfers vanaf 83 g CO2/km – een niveau dat voorheen voorbehouden was aan hybride auto’s – en een verbruik van slechts 3,2 l/100 km is dat een ongekende prestatie. Dat is grotendeels de verdienste van de F1-motorenbouwers van Renault en hun bijna 35 jaar ervaring op het gebied van efficiency.

De Autosalon van Parijs vormt het besluit van twee hele grote projecten waar Renault en haar medewerkers jarenlang aan hebben gewerkt.
De ontwerpers, de fabrieksmedewerkers, de verkoopafdeling, de distributieafdeling … iedereen bij Renault heeft zijn ziel en ervaring in de nieuwe Clio en de ZOE gelegd vanaf de ontwerpafdeling tot in de showroom …

Lees het volledige persdossier in de bijlage.

over Renault Group