Renault Group white logo Alpine logo white Renault cars logo white Dacia logo white Alliance cars logo white

Renault maakt prijzen nieuwe Master bekend

MASTER   Persbericht   Renault

De nieuwe Renault Master, onthuld tijdens de vakbeurs Solutrans in Lyon in november 2023, is ontworpen om ‘verder te gaan, meer mee te nemen en minder te kosten’. De nieuwe bedrijfswagen is nu te bestellen in Nederland.

Sinds de lancering in 1980 zijn al meer dan drie miljoen exemplaren van de Renault Master verkocht, die allemaal gebouwd zijn in de fabriek in Batilly vlakbij Metz, Frankrijk. Als historisch leider op zowel de Europese als Franse markten is de nieuwe Renault Master beschikbaar in een volledige reeks uitvoeringen die alle behoeften (stedelijk en landelijk) en vereisten van zakelijke gebruikers bestrijkt. Hij is leverbaar met keuze uit meer dan veertig carrosserievarianten, een oneindig aantal opbouwvarianten en voor- of achterwielaandrijving. Hij biedt ook een hoger laadvermogen tot 2,4 ton, een laadvolume van 11 tot 22 m³ en zowel de breedste laadopening als de grootste laadlengte in zijn klasse.

VAN EEN HOGER NIVEAU

De nieuwe generatie Renault Master is toonaangevend op het gebied van efficiency, innovatie en uitrusting. De bedrijfswagen is beschikbaar in drie uitrustingsniveaus met een uitgebreide standaarduitrusting: start, advance en extra.

EFFICIËNTERE MOTOREN

De nieuwe Renault Master is de efficiënte bedrijfswagen in zijn klasse met een ‘Aerovan’-design en een 20% lagere luchtweerstand (CdA). Hij is ook de enige in zijn klasse die in Frankrijk wordt geproduceerd. In Batilly worden alle versies van de Master gebouwd op dezelfde assemblagelijn voor meer flexibiliteit. In Frankrijk worden ook de motoren en versnellingsbakken geproduceerd en batterijen geassembleerd, terwijl ook 84% van de toeleveranciers in dit land is gevestigd.

De Blue dCi-dieselmotor is verkrijgbaar in drie vermogensvarianten (130, 150 en 170 pk), allemaal in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak. De motoren staan garant voor een aanzienlijk lager brandstofverbruik (gemiddeld 1,5 l/100 km minder) vergeleken met het uitgaande model, waardoor de CO2-uitstoot onder de 200 g/km blijft (-39 g/km). Rond het einde van dit jaar is een nieuw ontwikkelde 9-traps volautomaat leverbaar.

RENAULT MASTER E-TECH ELECTRIC: VANAF € 45.900

De nieuwe Renault Master is ook leverbaar met volledig elektrische aandrijving. Er is keuze uit twee batterijpakketten van 40 kWh (vooral geschikt voor stedelijk gebruik) en 87 kWh (ideaal voor lange afstanden). Daarmee voldoet de Master E-Tech electric aan elke behoefte en zet hij met zijn indrukwekkende actieradius tot 460 kilometer (WLTP) de nieuwe standaard in zijn segment. Deze recordcijfers gaan gepaard met een laadvermogen van 1.625 kg voor chauffeurs met een B-rijbewijs en maximum trekgewicht van 2,5 ton.

Mede dankzij een innovatief thermisch beheersysteem blijft het energieverbruik beperkt tot 21 kWh/100 km (WLTP) voor de versie met de 87 kWh-batterij. De batterij is bovendien geschikt voor DC-snelladen met een vermogen van 130 kW, waarmee in 30 minuten 229 km actieradius kan worden bijgeladen. Via een 22 kW AC-wallbox is de batterij in vier uur van 10% tot 100% op te laden.

START LEVERINGEN IN 2024

De dieselversies van de nieuwe Renault Master zijn per direct te bestellen voor prijzen vanaf €35.700 (excl. btw en bpm). Levering start vanaf zomer 2024. Bekijk alle prijzen en specificaties van de dieselversies van de nieuwe Master op Renault.nl. De volledige prijslijst van de Renault Master E-Tech electric volgt binnenkort.

Lees hier het volledige persdossier van de nieuwe Renault Master.

over Renault