Renault maakt commerciële resultaten 2014 bekend
Wereldwijde verkoop Renault Groep gestegen met 3,2% (2,7 miljoen eenheden)
De Renault Groep (Renault en Dacia) realiseerde vorig jaar wereldwijd een afzet van 2.712.432 personenauto’s en lichte bedrijfswagens. Dat is een stijging van 3,2 % in vergelijking tot het jaar ervoor. In Europa wist de Renault Groep 1.464.611 auto’s te verkopen. Dit vertegenwoordigt een stijging van maar liefst 12,5 %. Het succes van de Renault Groep in Europa is vooral te danken aan de Renault Clio, de Renault Captur, de Dacia Sandero en de Dacia Duster.
Met een marktaandeel van 14,2 % in Europa is Renault met zijn lichte bedrijfswagens voor het 17de achtereenvolgende jaar bovendien het succesvolste merk.
Voor alle commerciële resultaten verwijzen wij u graag naar het volledige Engelstalige persbericht, die hieronder is te downloaden.